Elon Musk predstavio je tri nova Teslina visokotehnološka proizvoda - uključujući iznenađujuće autonomne putničke kombije - na dugo očekivanom događaju u Kaliforniji u četvrtak navečer.
Musk se dovezao do pozornice u Cybercabu bez vozača koji je Tesla trebala prikazati tokom večeri pod nazivom "We, Robot," u Warner Bros. studiju, piše New York Post.
Ali nikad prije viđeni “robovan” za 20 osoba i najnovija generacija Teslinih humanoidnih robota također su debitirali tokom otkrivanja, koje je u jednom trenutku bilo prenošeno uživo s više od 3,6 miliona gledatelja.
Tesla je postavio 20 potpuno autonomnih Cybercabova s dvoja vrata da voze posjetitelje po studiju, dok su deseci njegovih humanoidnih robota Optimus posluživali piće i igrali se s gostima kamen-makaze-papir.
— Elon Musk (@elonmusk) October 11, 2024
“Autonomna budućnost je ovdje”, rekao je Musk. “Večeras ovdje imamo 50 potpuno autonomnih automobila. Vidjet ćete model Ys i Cybercab. Sve bez vozača.”
Naime, "Cybercab" s dvoja vrata dolazi bez upravljača, pedala ili priključka za punjenje. Električno vozilo ima mogućnosti induktivnog punjenja i vrata u obliku galebovih krila.
"Nema volana ni pedala, pa se nadam da će ovo dobro proći", našalio se Musk na pozornici.
Izvršni direktor Tesle rekao je da će samovozeći taksiji biti uvedeni prije 2027. i da će biti dostupni za manje od 30.000 dolara po komadu i operativni trošak od 20 centi po milji.
Njegova ideja za Cybercabs je učiniti ih dostupnima putem Tesline vlastite aplikacije, gdje bi vlasnici taksija mogli iznajmiti cijelu flotu električnih vozila bez vozača.
No prototipovi predstavljeni u četvrtak još nisu spremni za cestu budući da ih još treba nadzirati pravi čovjek - slično kao i načini samoupravljanja dostupni na trenutnim Teslama na tržištu.
“Preći ćemo s nadzirane potpune samostalne vožnje na nenadziranu potpunu samostalnu vožnju, gdje možete zaspati i probuditi se na svom odredištu”, rekao je Musk o nadama tvrtke.
Teslina tehnologija autonomne vožnje razlikuje se od svojih konkurenata koji danas već koriste robotaksije bez vozača u odabranim gradovima. Tehnologija je dugoročno isplativija, ali stručnjaci kažu da je riskantnija i da će trebati više vremena da se pokrene.
Teslina strategija oslanja se isključivo na kombinaciju kamera i umjetne inteligencije za donošenje odluka o vožnji, dok konkurenti poput Wayma, Amazonovog Zooxa, General Motorsovog Cruisea i niza kineskih tvrtki koriste sličnu strategiju uz dodatnu tehnologiju poput radara, lidara i složenog mapiranja.
Musk je također iznio najnoviju generaciju Teslinih robota Optimus, dok pokušava pomaknuti Teslin imidž od isključivo proizvođača automobila u imidž tvrtke AI robotike.
Rekao je kako očekuje da će bezlični roboti pomagači koštati manje od automobila u ponudi od 20.000 do 30.000 dolara kako bi ih svako mogao posjedovati.