Priča o novom ulaznom modelu Tesle dobiva nastavak. Nakon što je i Stellantis izašao u javnost električnim modelom cijene niže od 25.000 eura, opet se aktuelizira priča o jeftinijem modelu iz Tesle. Kad su električni automobili u pitanju, Tesla je još uvijek broj 1, a sudeći po najnovijim vijestima, to namjerava i ostati.
U Tesli ne misle sjediti skrštenih ruku i čekati konkurenciju. Da, Model Y je trenutno najpopularniji električni model u Evropi, ali sve naznake govore kako će jeftiniji električni automobili zaprijetiti. U Tesli stoga planiraju pokrenuti proizvodnju novog modela koji bi veličinom i cijenom bio smješten na početak ponude.
I ne samo to, novi Teslin model s cjenovnim startom na oko 25.000 eura bi se trebao proizvoditi u Evropi. Tačnije, radi se o Teslinoj tvornici u Grunheidu, nedaleko od Berlina, u kojoj trenutno proizvode Model Y. Navodno je tu vijest osobno potvrdio Elon Musk prošlog petka pri obraćanju radnicima berlinskih pogona, piše Reuters pozivajući se na neimenovani izvor "upoznat s materijom“.
Tačan termin starta proizvodnje nije otkriven, ali mnogi se nadaju kako bi se to trebalo dogoditi uskoro. Naime, prosječna prodajna cijena električnog modela u Evropi je u prvoj polovini ove godine bila čak 65.000 eura, dok je istovremeno u Kini iznosila daleko dostupnijih 31.000 eura, podaci su JATO Dynamicsa.
Podsjetimo, Musk je još 2022. godine rekao da planira jeftiniji model, ali i kako Tesla još uvijek nije ovladao potrebnim tehnologijama koje bi omogućile toliko smanjenje troškova u proizvodnji da bi takav model postao isplativ.
Razvojem inovativne tehnologije kojom bi bila moguća izrada većih dijelova vozila u jednom komadu jeftiniji modeli električnih vozila postaju izgledniji. Spominju se strojevi za tlačno lijevanje s pritiskom i do 16.000 tona, dvostruko više nego što se koristi u aktualnim strojevima za proizvodnju Modela 3 i Y.
Tzv. Giga Press je mašina za lijevanje aluminija pod pritiskom koji je usvojio Tesla u svojim tvornicama. Mašine su to do 500 tona, veličine kuće, koji mogu proizvesti aluminijske dijelove daleko veće od bilo čega što se prije koristilo u proizvodnji automobila.
Tokom rada preša uzima komad rastaljenog aluminija od 80 kg ili više, stavlja ga u kalup gdje se oblikuje u dio, oslobađa i potom brzo hladi.