Kada je davne 1958. prvi put predstavljen u Sjedinjenim Američkim Državama, Land Cruiser je započeo tradiciju koja će ga kroz historiju učvrstiti kao jednu od najcjenjenijih off-road ikona automobilske industrije.
Potpuno novi Land Cruiser J250 iz 2024. (prethodnik oznake J150 je lansiran davne 2009.) ostao je vjeran svojim korijenima - izuzetno sposoban terenski automobil, vrhunskih performansi, impresivne tehnologije i bogate dodatne opreme.
Kockast, gabaritan, snažan
Uz to, za Land Cruiserom se bukvalno okreću glave. Svjedočili smo tome nebrojeno puta za vrijeme Raportovog sedmodnevnog testa ove nove/stare Toyotine uzdanice
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-56-1024x768.jpeg)
Peta generacija donosi potpuno novi izgled, retro inspiriran kockasti dizajn, sa zdepastim branicima i velikim, ravnim poklopcem motora. Ipak, tanka LED prednja svjetla ključna su odlika da se radi o modernom automobilu. Prvi dojam koji ostavlja na vas temelji se upravo na strogim linijama, te gabaritima na koje nikako ne možete ostati ravnodušni.
Dužina automobila je 4.925 mm, širina 1.980, a visina 1.925, međuosovinski razmak 2.850 mm, dok je ukupna bruto masa vozila 3.150 kg.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-46-1024x768.jpeg)
Pri prvom ulasku u vozilo ove visine, shvatit ćete da je prag/stepenica tu s razlogom, a ne samo kao 'šminka', što je slučaj na nekim drugim terenskim vozilima. Najlakše će vam biti zakoračiti lijevom nogom i držati se za rukohvat, te tako ući u vozilo. (Možete naravno pokušati i bez toga, kao i mi, ali ćete vrlo brzo shvatiti da je bolje da to više ne radite). Kada se nađete za kokpitom, shvatit ćete o kojim se gabaritima radi i da su vozila oko vas malena, a pogled na okolinu potpuno drugačiji. Što bi se reklo "s visine".
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-53-1024x768.jpeg)
A na kojoj ste visini najbolje ćete shvatiti i vi i putnici kada se nađete pored tramvaja ili trolejbusa, na primjer. Sjedite otprilike u istoj ravni kao i putnici u vozilima gradskog prijevoza.
Interijer prati eksterijer
Unutrašnjost vozila je u skladu sa spoljašnjošću. Nakon što zatvorite vrata, shvatit ćete da ste odlično zvučno izolirani od vanjskog svijeta. Položaj za vozača je udoban, dobar je raspon podešavanja pomoću električnih upravljača.
Dizajn interijera nije previše ušminkan, jer je potpuno podređen funkciji. Ipak, da se radi o starom terencu modernog doba jasno je po dva 12,3-inčna zaslona testirane verzije Land Cruisera, jedan služi za instrumente, a drugi za Toyotin infotainment. Tu su i Apple CarPlay i Android Auto, koje vam daju pristup aplikaciji koja je u biti off-road satelitska navigacija za pronalaženje puta po prirodi.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-25-1024x768.jpeg)
Ispod desnog ekrana su fizičke kontrole dvozonske klime, a ispod njih tipke cestovnih i terenskih modova vožnje, blokada oba diferencijala te prekidač reduktora. Zbog vrlo dobre ergonomije kokpita, tipke i prekidači, kao i velika ručica mjenjača, su vrlo lako dostupni.
Spremnici u vratima nude korisno mjesto za pohranu, podijeljeni su u odjeljke, dok se prostor ispod naslona za ruke može hladiti kako biste održali hladnim vaše omiljeno piće ili vodu. Ispred ručice mjenjača nalaze se dva držača za čaše i bežično punjenje telefona, kao i tri USB-C priključka, pa čak i prostor za priključivanje HDMI kabla. Ovaj posljednji izazvat će čisto oduševljenje kod mlađih putnika.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-23-1024x768.jpeg)
Prostor na zadnjim sjedištima je manje impresivan, ali ima više nego dovoljno prostora za koljena i glavu. Niska linija prozora daje odličan pogled prema vani i čini zadnju stranu vozila svijetlom i prozračnom. Osoba na srednjem sjedištu nazad sjedit će prilično visoko, a tu je i široki tunel u koji se mogu smjestiti noge s obje strane.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-31-1024x768.jpeg)
Testna verzija imala je sedam sjedišta, treći red ima sasvim solidan prostor za koljena ili glavu, ali uzmite u obzir da je sjedište postavljeno vrlo nisko tako da su vam stopala visoko podignuta i nećete imati podršku ispod bedara. Mogućnost naginjanja sjedišta je ipak zgodan dodatak.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-32-1024x768.jpeg)
Spremišta nazad su dobra, s džepovima na zadnjoj strani prednjih sjedišta, spremnicima u vratima pristojne veličine i držačima za čaše u centralnom naslonu za ruke. Postavljanje dječje sjedalice jednostavno je jer su ISOFIX tačke odmah ispod navlake.
Sigurnost i samo sigurnost
Land Cruiser dolazi s najnovijom verzijom Toyota Safety Sense, koja uključuje različite funkcije pomoći vozaču kao što je sistem koji pomaže u izbjegavanju opasnosti pri malim brzinama i drugi koji pomaže u izbjegavanju sudara na raskrsnicama. Sistem za zaustavljanje u nuždi može otkriti kada je vozač zaustavio sve ulaze, kao u slučaju hitne medicinske pomoći, i može automatski zaustaviti automobil na sigurno mjesto.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-2-1024x768.jpeg)
Tu je i pomoć pri sigurnom izlasku (SEA), sistem koji koristi radar monitora mrtvog ugla kako bi spriječio sudar otvorenih vrata putnika i vozila ili biciklista koji prilaze straga. Kamera za nadzor vozača (DMC) koristi kameru koja se nalazi iznad upravljača za praćenje budnosti i stanja vozača. Upozorenje se oglašava ako sistem otkrije neuobičajeno stanje, kao što je umor. Zatim podsjetnik za zadnje sjedište (RSRS), sistem koji upozorava vozača ako putnik ili neki predmet ostane na zadnjem sjedištu prilikom izlaska iz automobila. Prikaz panoramskog pogleda (PVM): Uz pomoć senzora kamere i radara milimetarskih valova, sistem pomoći za zadržavanje u voznoj traci koristi oznake traka na cesti ispred ili smjer vožnje vozila ispred kako bi procijenio njegovu poziciju na cesti. Ako se automobil nenamjerno počne zanositi iz sredine trake, primjenjuje se funkcija zakretanja volana da bi se ispravio njegov smjer.
Performanse i udobnost vožnje
Land Cruiserov kockasti oblik i veliki prozori čine vidljivost izvrsnom, a upravljanje automobilom je lagano. Zavisno od automobila koji ste prethodno vozili, trebat će vam manje ili više vremena da se naviknete na robusnost vozila u prostoru. I na parkingu i na cesti.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-10-1024x768.jpeg)
Land Cruiser u suštini stane na parking mjesto, ako su ostali vozači vodili računa i o drugima, a ne samo o sebi. Posebno u zimskim uvjetima na vanjskim parking prostorima. Nažalost, u Sarajevu je čest slučaj da onog koji parkira nije briga za druge, jer nam nedostaje osnovna saobraćajna kultura. Mi smo ga parkirali i u javnim garažama sa niskim stropovima bez ikakvih problema, osim osjećaja nelagode da ste popunili kompletan prostor i da ste preblizu svemu.
Gradska vožnja
U gradskoj vožnji, također, Land Cruiser bez problema ispunjava sve zadatke, samo se mi nismo mogli otrgnuti osjećaju da mu uvjetima takve vožnje ne dajemo šansu da se iskaže.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-51-1024x768.jpeg)
Automobil ima masivne bočne retrovizore, a tu su i kamere posvuda oko auta. Njihova primarna namjena je da vam pomažu kako da se krećete uskim stazama, recimo po sokacima mahala, ali su korisne i za prolazak kroz granične širine u gradu ili izbjegavanje ivica.
Autoput
Vožnja autoputem išla je glatko, međutim na dionicama sa dotrajalim asfaltom, što je slučaj na putu od Zagreba prema Slavonskom Brodu, neravne ceste uzrokovale su podrhtavanje automobila zbog njegove konstrukcije usmjerene na off-road. Kada stisnete gas, primijetit ćete veću buku. Međutim, u jednom danu proveli smo najmanje desetak sati u vožnji i možemo da su sjedišta vrlo udobna za duge boravke za volanom.
Off-road
Međutim, kada krenete daleko od utabane staze, Land Cruiser je svoj na svome. Možete "gaziti" po zemljanim stazama bez brige o tragu na stazi ispred vas, a tu je i hrpa pametne tehnologije koja vas vuče kroz najgore što vam priroda može pružiti. Lokve na neravninama, strmi usponi, izbočine… nisu dorasli ovoj velikoj Toyoti.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-24-768x1024.jpeg)
Makadamske staze prolazi poput asfalta, a kada situacija postane teška, lako je prebaciti se na različite načine rada za poboljšanje. Možete prebaciti u niske stepene prijenosa i aktivirati blokadu diferencijala, te se zajedno s pogonom na sva četiri točka provući kroz ozbiljno močvaran teren. Uz svu tu tehnologiju i pametne kamere koje vam mogu pokazati što je ispod automobila, čini se da prepreka nema.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2025/01/toyota-land-cruiser-raport-6-1024x768.jpeg)
Land Cruiseru pomaže isprobani recept, sa snažnim dizelskim motorom ispod poklopca motora i stalnim pogonom na sva četiri točka, uz zaključavanje diferencijala, mjenjač s niskim rasponom i novu polugu koja se odvaja za bolju artikulaciju izvan ceste.
Najnovija Toyota Land Cruiser, tako, nastavlja na krilima svoje reputacije dovoljno blizu nepobjedive na off-roadu. Ako je to ono što tražite, ovaj automobil je briljantna opcija.
TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije: 4.925 x 1.980 x 1.935 mm (DxŠxV)
Osovinski razmak: 2.850 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost: 2.410 kg/ 690 kg
Veličina prtljažnika: 742/2000 litara
Vrsta motora/broj cilindara: Turbo dizel/4
Pogon: Na sve točkove
Mjenjač: Automatski, 8 stepeni prijenosa
Snaga: 151 kW/205 KS
Okretni moment: 500 Nm
Najveća brzina/Ubrzanje: 0-100 km/h - 170 km/h / 11,5 s
Potrošnja (prosječna l/100 km): 10,7
CO2 emisija: 272 g/km
Dio Executive opreme: 12,3-inčni digitalni instrumenti, 12,3-inčni multimedijski sistem, trozonski automatski klima-uređaj, hladnjak između prednjih sjedišta, grijanje i hlađenje prednjih sjedišta, grijani upravljač, kamere u 360 stepeni, pranje stražnje kamere, 18-inčne aluminijske felge…
Cijena testnog modela Land Cruiser Executive 2.8 D-4D, je inače 165.000 KM, a trenutno je u posebnoj ponudi za ograničene količine uz poklon set zimskih točkova 159.00 KM.