Tradicionalnim pucnjem iz topa sa sarajevske Žute tabije ozvaničen je početak ramazana, odabranog mjeseca za muslimane.
Večerašnjim zalaskom sunca nastupio je mubarek mjesec ramazan, mjesec posta muslimana koji počinje od sutra, 2. aprila.
Tobdžija, koji svakog dana označava kraj posta, predstavlja ramazansku tradiciju u Sarajevu, ali i još nekim drugim gradovima u Bosni i Hercegovini. Odjeven u narodnu nošnju, s fesom na glavi, tobdžija je uvijek privlačio pažnju u danima ramazana.
Ramazan je u domove muslimana unio posebnu radost, a ramazanska atmosfera večeras se itekako mogla osjetiti na ulicama glavnog grada Bosne i Hercegovine. Pucanjem iz topa sa Žute tabije u Sarajevu će se tokom ramazana, kao i prethodnih godina, označavati vrijeme iftara.
Pucanje topova sa uzvisina iznad gradova u mjesecu pobožnosti i skrušenosti višestoljetna je tradicija bosanskih muslimana, koja se za vrijeme bivše Jugoslavije nije praktikovala. Ta tradicija ponovo je oživjela devedesetih godina i njeguje se do danas.
Mjesec ramazan deveti je mjesec hidžretskog lunarnog kalendara. U njemu je sadržano drevno bogoštovlje posta koje odgaja dušu i tijelo. Post traje čitav mjesec dana. Kao i većina islamskih propisa post je naređen poslije Hidžre, u Medini. U Mekki je propisan samo namaz, zbog posebne važnosti koju ima. Namaz je propisan u noći isra’a desete godine poslanstva – po pretežnom mišljenju. Pet ili više godina poslije propisan je post, tj. druge godine po Hidžri. Vjerovjesnik, s.a.v.s., postio je devet ramazana.
Muslimani u Bosni i Hercegovini su ramazan oduvijek doživljavali kao poseban mjesec vršeći temeljite pripreme za njegov dolazak. Dva mjeseca prije početka mjeseca ramazana, obično starije osobe, obavljale su dobrovoljni post za koji se kaže da poste učajluke. Islamski učenjak Muhamed Hamidullah u vezi sa suptilnim odgojnim aspektima posta lucidno primjećuje: ,,Da bi se tijelo podvrglo duhu, treba lomiti snagu tijela, a povećavati snagu duha… U tom cilju ništa nije efikasnije od gladi, žeđi, odricanja od tjelesnih užitaka i kontrole jezika (govora), srca (misli) i drugih organa.“