Toyotini najsnažniji modeli s konstrukcijom karoserije postavljene na šasiju, moći će uskoro da koriste i HVO100 (HVO - Hydrotreated Vegetable Oil) dizel, nefosilno gorivo napravljeno od 100% obnovljivih izvora, kao što je na primjer otpadno jestivo ulje za kuvanje.
I Land Cruiser i Hilux pridružiće se tako porodici lakih komercijalnih vozila Proace, što znači da će sva tri modela biti prilagođena i za korišćenje dizela s oznakom HVO100 kao pogonskim gorivom.
HVO100 (hidrogenizovano biljno ulje) ispunjava evropski standard kvaliteta za parafinski dizel EN 15940. Ima veći cetanski broj (c80) od standardnog dizela, a ima i niži sadržaj sumpora i aromatičnih jedinjenja. Pravi se od biljnog ulja (palmino, repično), ili sirovina na bazi otpada (na primjer, korišćeno ulje za kuvanje).
Plan za evropsko tržište
Pumpe za HVO100 gorivo postaju sve češće na benzinskim stanicama u Evropi, pa ih sada ima već oko 1.000 koje su u upotrebi u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj. U isto vrijeme, dok sve više kupaca prelazi na korišćenje HVO100, proizvodnja tog goriva se povećava s ciljem da do 2030. dostigne 15,5 miliona tona, sa oko četiri miliona tona koliko se trenutno proizvodi godišnje.
Iskustvo u vožnji
Za kupce je važno da korišćenje HVO100 dizel goriva ne zahtijeva nikakvu posebnu radnju ili promjenu stila i navika u vožnji.
Osnovna tehnička promjena u odnosu na trenutna vozila jeste prilagođavanje sistema za ubrizgavanje goriva radi povećanja količine goriva. To je neophodno jer je HVO100 manje gustoće od standardnog dizela. Ipak, promjena ne utiče na sposobnost vozila da radi na "običnom" dizelu, tako da se oba goriva mogu koristiti svakodnevno. Kao rezultat korišćenja HVO100 i prilagođavanja sistema ubrizgavanja, postiže se i malo povećanje maksimalne snage motora.
Vozila sa novim specifikacijama proizvodiće se od prvog kvartala 2023. godine, a na početku komercijalizacije biće dostupna samo u Zapadnoj Evropi.