Kada je tim zadužen za potragu za nestalim putničkim avionom naišao na olupinu na dnu mora probudio se tračak nade kako je nestali MH370 konačno pronađen. No, podvodni stručnjaci zapravo su pronašli ostatke dva broda iz 19. stoljeća koja su misteriozno nestala na opasnoj brodskoj ruti u južnom Indijskom oceanu, piše The Sun.
Dvije olupine otkrivene su 1400 milja od obale Zapadne Australije tokom 2015. godine, a stručnjaci u početku nisu mogli tačno imenovati dva broda - suzivši izbor na samo nekoliko nestalih brodova prijavljenih u to vrijeme. Smatra se da je brodove natovarene ugljenom možda potopila smrtonosna eksplozija na brodu - nešto što se često događa kada se metan iz tereta nakupi ispod palube.
Iako teretni brodovi nisu bili ono čemu se nadao tim za potragu MH370, bilo je to veliko otkriće za historičare pomorstva. Malaysia Airlines izgubio je kontakt s kontrolom leta 8. marta 2014. u blizini otoka Phuket u tjesnacu Malacca. Let, koji je prevozio 239 putnika, nestao je samo 39 minuta nakon što je krenuo sa aerodroma Kuala Lumpur prema Pekingu.
Two shipwrecks discovered off the coast of Western Australia during the initial search for missing Malaysia Airlines flight #MH370 have been identified by the @wamuseum as 19th Century merchant sailing vessels carrying cargoes of coal.https://t.co/lse6vaiEqq
— Western Australian Museum (@wamuseum) May 3, 2018
📷 source: @atsbinfo pic.twitter.com/ds5BBUA2ow
Unatoč potrazi malezijskih, kineskih i australskih vlasti te privatne američke tvrtke Ocean Infinity, zrakoplov nikada nije pronađen, a njegovi posljednji trenuci do danas ostaju misterij. Još u maju 2015. tim stručnjaka, uključujući mornaričkog oficira Petera Warringa, pretraživao je područje južnog Indijskog okeana tražeći MH370 kada su došli do šokantnog otkrića.
"Pronašli smo brod iz 1800-ih za koji smo šest sati mislili da je letjelica", izjavio je Warring.
Brod se nalazio na ključnoj pomorskoj ruti za jugoistočnu Aziju, Kinu, Japan, Australiju i Novi Zeland "Roaring Forties" - stazi s jakim zapadnim vjetrovima tokom cijele godine na južnoj hemisferi. Stručnjaci vjeruju da je do eksplozije došlo dok je brod isplovljavao iz Evrope prema luci jugoistočne Azije poput Singapura ili Hong Konga ili čak Australije.
Iako istraživači nisu bili u mogućnosti utvrditi tačan identitet broda, suzili su ga na dva vjerovatna plovila. Drvena barka Magdala od 395 tona izgubljena je 1882. dok je bila na putovanju od Penartha do Ternatea s teretom ugljena. Drod od 286 tona, W. Gordon, izgubljen je 1876. na putovanju od Glasgowa do Adelaidea - uglavnom s ugljenom na brodu. Na brodovima je bilo 15 do 30 članova posade koji su svi poginuli, vjeruju stručnjaci.
Samo nekoliko mjeseci kasnije još jedna viktorijanska brodska zagonetka riješena je kada je napredna podvodna oprema uočila drugu olupinu broda. U decembru je pomoću sonara snimljena potpunija olupina samo 22 milje od mjesta prvog broda iz 19. stoljeća. Smatralo se da teži oko 1.000 do 1.500 tona i da leži dvije milje ispod razine mora.
Lov za avion se nastavlja
Koordinirana potraga Australije, Malezije i Kine za MH370 nastavljena je do siječnja 2016. nakon 1046 dana bez ikakvih znakova o nestalom putničkom zrakoplovu među čijim putnicima su bili kineski kaligrafi, par na putu kući svojim malim sinovima nakon odgođenog medenog mjeseca i građevinski radnik koji nije bio kod kuće godinu dana.
Vrata od stajnog trapa pronađena su u domu madagaskarskog ribara u novembru 2022. godine, što je otkriće za koje neki vjeruju da sugerira da je avion namjerno srušen. Ukupno je pronađen četrdeset i jedan komad aviona.