Kakav promašaj

Trebao je biti raj za shopping, a sablasno je prazan: Najveći tržni centar na svijetu u kojem niko ne kupuje

Iako je ovaj tržni centar zamišljen kao luksuzni raj za kupovinu, otkako je otvoren 2005. godine, uglavnom je prazan, odnosno prazno je 99 posto njegovog kapaciteta...

South China Mall u kineskom gradu Dongguanu smatra se najvećim tržnim centrom na svijetu. Tačnije, tržnim centrom s najvećom površinom raspoloživih lokala za najam – gotovo 660 hiljada kvadratnih metara prostora u koje može stati više od 2300 prodavnica.

Dubai Mall površinom je veći – ima više od million kvadratnih metara prostora, ali obuhvata i druge sadržaje, poput hotela, zoološkog vrta i tematskog parka, a nedavno se jedan gigantski igrač pojavio na mapi, i to, možda neočekivano, u Teheranu. Iran Mall sa svim dodatnim sadržajima površinom je veći nego Shout China Mall i Dubai Mall zajedno!

Pripremili se za 100 hiljada kupaca dnevno

Arhitekti su osmislili South China Mall kao mjesto sa sedam međunarodnih zona, koje oponašaju Amsterdam, Pariz, Rim, Veneciju, Egipat, Karibe i Kaliforniju. Centar uključuje repliku Slavoluka pobjede visoku 25 metara, zvonik bazilike sv. Marka iz Venecije, ali i kanal s gondolama dug dva kilometra. Mislilo se kako će centar svakoga dana privući oko sto hiljada posjetitelja.

Iako je South China Mall zamišljen kao raj za kupovinu, otkako je otvoren 2005. godine, uglavnom je prazan, odnosno prazno je 99 posto njegovog kapaciteta. Zakupljeni su tek poslovni prostori kod glavnog ulaza u centar, a u njima su zapadnjački lanci brze hrane.

Zašto nema nikoga?

Mnogi vjeruju da je South China Mall loše koncipiran projekt izgrađen na pogrešnom mjestu. Naime, vlasnici Dongguan Sanyuan Yinghui Investment & Development željeli su njime privući bogatu klijentelu iz velikih gradova poput Guangzhoua i Shenzhena, ali smjestili su ga u grad u središnjoj provinciji Guangdong, u kojoj većinu od osam miliona stanovnika čine migranti s niskim primanjima.

Centar je 2015. godine doživio niz renovacija, a u njemu su se masovno počeli otvarati butici i restorani s pristupačnijim cijenama proizvoda i usluga. Iako u posljednjih pet godina centar posjećuje više ljudi nego ikad ranije, i dalje kruže informacije o tome kako su njegovi kapaciteti poluprazni. Najposjećeniji je sadržaj u centru kino s 3D platnom.