Vijeće za štampu i online medije u BiH održalo je danas na Palama prvi od pet planiranih treninga za predstavnike/ce medija pod nazivom „Zašto je transparentnost medijskog vlasništva važna za integritet izbornog procesa?“. Trening je realizovan u okviru istoimenog projekta koji podržava Vlada Švicarske.
Cilj treninga je pomoći predstavnicima medija da shvate kako je transparentnost vlasništva nad medijima ključna za očuvanje integriteta izbornog procesa i jačanje povjerenja građana/ki u medijsko izvještavanje. Kada je vlasnička struktura medija javno dostupna, birači mogu bolje razumjeti potencijalne interese i pristrasnosti koje stoje iza medijskog sadržaja. Ovo omogućava javnosti da kritički procijeni informacije koje primaju, smanjujući rizik da skriveni politički ili ekonomski interesi manipulišu izbornim procesom.
Panelisti na treningu bili su prof. dr Vuk Vučetić, član Žalbene komisije Vijeća i Maida Bahto Kestendžić, projekt koordinatorica Vijeća za štampu i online medije u BiH.
“Transparentno vlasništvo nad medijima osigurava pravednu konkurenciju među političkim akterima, jer olakšava uočavanje sukoba interesa, kao što su mediji koji favorizuju određene političke stranke ili kandidate zbog vlasničke strukture. Ova transparentnost obezbjeđuje da svi politički akteri imaju jednak pristup medijima, što je ključno za pravedan i demokratski izborni proces.”, istakao je prof. Vučetić
Vučetić je dodao da je poseban problem netransparentnosti vlasništva izražen u online prostoru u Bosni i Hercegovini, gdje anonimni portali često služe kao platforme za promociju političkih interesa i manipulaciju javnim mnjenjem. Transparentnost vlasništva nad online medijima je stoga od suštinske važnosti za očuvanje integriteta medijskog prostora, posebno tokom izbornih kampanja kada je pristup tačnim i nepristrasnim informacijama presudan za demokratski proces.
Posljednjim izmjenama Izbornog zakona BiH i pratećim Pravilnikom o medijskom predstavljanju i javnom oglašavanju političkih subjekata u izbornom periodu iz 2024, propisano je da online mediji koji namjeravaju da izvještavaju o izbornoj kampanji moraju osigurati javne i transparentne informacije o svom vlasništvu i pridržavati se principa uravnoteženosti, jednakog pristupa, pravičnosti i nepristrasnosti. Dodatno, mediji će na prigodnom mjestu sadržavati informaciju o strukturi vlasništva, naziv, adresu, broj telefona, elektronsku adresu i kontakte odgovornog izdavača i urednika kojima mogu biti upućivane žalbe i prigovori.
„Upravo su ovi principi sadržani i u etičkom Kodeksu Vijeća za štampu i online medije u BiH, konkretno, u članu koji se odnosi na Transparentnost štampanih i online medija, što znači da kroz nadležnost Vijeća za štampu i online medije u BiH, svi politički subjekti i građani BiH, mogu Vijeću uputiti žalbe kada uoče da određeni internet portali ne postupaju u skladu sa navedenim odredbama Izbornog zakona i Kodeksa za štampane i online medije BiH.“, naglasila je Bahto Kestendžić.
Naredni treninzi bit će održani u ponedeljak, 9. 9. 2024. u Brčkom i u utorak, 10. 9. 2024. u Bijeljini.