Drugog aprila uvedena je stopa od 25 posto za uvoz vozila u Sjesdinjene Američke Države, a 90-dnevna obustava carina predsjednika SAD Donalda Trumpa ne odnosi se na njih.
Tom su mjerom teško pogođeni evropski proizvođači, posebno njemačka autoindustrija.
Hiljade vozila evropske proizvodnje zaglavile su u američkim lukama, među njima i brojni popularni modeli njemačke autoindustrije.
Zaustavljene isporuke
Uvozne carine od 25 posto zaustavile su isporuke i natjerale proizvođače da ponovno razmotre izvozne strategije, prenose agencije.
"Proizvođači i dobavljači morat će odlučiti kako će reagirati. Međutim, jasno je da će cijene rasti, posebno za američke potrošače.
Dugoročno gledano, ako situacija eskalira, to će utjecati na rast i radna mjesta s obje strane Atlantika. Zato je sada ključno pronaći rješenje", rekao je Simon Schutz, portparol Njemačkog udruženja automobilske industrije.
Njemačka bi, kao najveći evropski izvoznik automobila u SAD, mogla pretrpjeti gubitke koji se broje u milijardama eura.
Još bi snažnije Trumpove carine mogle pogoditi slovačku autoindustriju.
Milion automobila svake se godine proizvede u slovačkim tvornicama, pa je ta zemlja, gledano po stanovniku, najveći proizvođač automobila na svijetu.
Čak 11 posto njihove privrede oslanja se na autoindustriju, a već je zabilježen pad od 25 posto u narudžbama.
Pronaći rješenje
"Ugroženo je gotovo 20.000 radnih mjesta. Nadamo se da ćemo pronaći rješenje", izjavio je Alexander Matusek, predsjednik Udruženja slovačke automobilske industrije.
U pronalaženju rješenja ključnu će ulogu imati pregovori evropskih čelnika s Trumpovom administracijom.
"Treba naglasiti da su čak i sami američki proizvođači protiv ovih carina. Ako pogledate kretanja na berzi, američka industrija vrlo kritično gleda na trenutni kurs američkog predsjednika.
Zato vjerujem da bi Evropska unija trebala zauzeti pristup koji pruža ruku i nudi dogovor", naglasio je Schutz.