značajan rast

Tržište osiguranja FBiH poraslo 10,5 posto

 Tržište osiguranja u Federaciji BiH je stabilno i u mogućnosti da odgovori na sve zahtjeve klijenata posebno u segmentu isplate šteta. Prema posljednjim zvaničnim podacima za osam mjeseci ove godine stopa rasta u odnosu na isti period prošle godine je 10,5 posto, što znači da je ostvarena premija u iznosu od gotovo 500 miliona KM.

- Riješeno je i isplaćeno oko 190,2 miliona KM šteta svih vrsta osiguranja, a u neživotnim osiguranjima rast isplaćenih šteta bio je na nivou od 11,7 posto u odnosu na isti period 2023 godine – rečeno je Feni u Udruženju društava za osiguranje FBiH (UDO FBiH) u čijoj organizaciji sutra u Sarajevu počinje dvodnevna konferencija "Dani osiguranja u BiH" 2024.

Osiguravajuća društva se inače u posljednje dvije do tri godine suočavaju i sa izazovima vezanim za porast troškova života, cijene rada, cijene autodijelova i novih automobila, a što sve skupa snažno utiče i na porast visine isplaćenih šteta.

S druge strane, kako navode iz UDO FBiH, vidljiv je i značajan rast osiguranja cestovnih vozila (kasko) za više od 15 posto u poređenju sa istim periodom 2023. godine, a primjetan je i rast obaveznog osiguranja od automobilske odgovornosti za više od 14 posto. Te dvije vrste osiguranja vezane za motorna vozila učestvuju se 73 posto u segmentu neživotnih osiguranja te sa skoro 60 posto u ukupnom osiguranju.

- To samo po sebi dovoljno govori o (ne)razvijenosti tržišta koje je i dalje najviše upućeno na vozila, a značajno manje da osobna osiguranja te druge vrste imovine. U dijelu požarnih osiguranja imovine vidljiv je izvjestan rast od nekih 10 posto, ali nominalno ova vrsta osiguranja nosi manje od 23 miliona KM premije što je manje od pet posto tržišta, a slična konstatacija vrijedi i za zdravstvena osiguranja kojih je nešto preko 13 miliona KM premije uz rast od 11 posto, ali sa niskim tržišnim učešćem – dodaju iz UDO FBiH.

Životno osiguranje prilično stagnira sa rastom od 2,2 posto ali ponuda osiguravajućih kuća prolazi kroz proces prilagođavanja novim načinima komunikacije gdje se očekuje sve veća prisutnost raznih aplikacija za mobilne uređaje te u tom smislu treba očekivati dalje proširenje ponude posebno u dijelu osobnih osiguranja.