Nakon četiri godine uzastopnog rasta isporuka savitljivih zaslona, treći kvartal ove godine po prvi put bilježi pad, a 2025. će navodno biti još slabija. Može li Apple spasiti stvar?
Premda ste možda mislili da s obzirom na sve veći broj telefona na preklop tržište u kategoriji Foldablesa cvijeta, prema izvještaju DSCC-a, nije baš tako.
Nakon četiri godine jakog rasta od 40% godišnje, u trećem tromjesečju ove godine isporuke savitljivih zaslona po prvi put su u padu. Analize i prognoze za 2025. predviđaju daljnji pad od 5% na godišnjem nivou.
Premda su se u zadnje vrijeme u utrku uključili i manje razvikani kineski brendovi, glavnu ulogu i dalje imaju Samsung i Huawei, koji predvode ekipu.
40% od ukupnog broja isporučenih savitljivih zaslona uzima Samsung, što je impresivno ali ipak manje od 52% koje su imali lani.
Huawei isto tako bilježi pad u nabavci savitljivih zaslona s 30% lani na 20% ove godine.
U top 10 najprodavanijih preklopnih pametnih telefona tri su modela kompanije Samsung, čiji Galaxy Z Flip6 drži 32% tržišnog udjela u ovoj kategoriji.
Huawei i Motorola na ovoj listi imaju svaki po dva modela, a po jedan telefon na top 10 listi imaju Google, Honor i Xiaomi.
Ukratko, zaključak je da preklopni telefoni gube na popularnosti i čini se da silaznu putanju može promijeniti samo Apple, čiji se preklopnjak još čeka.
Njihov uređaj sa savitljivim zaslonom se ne očekuje prije druge polovice 2026. a prognoze najavljuju rast tržišta preklopnjaka od 30% uz dodatnih 20% u 2027.