Korak dalje

Turska podiže carine Kini kako bi odbranila vlastitu automobilsku industriju

Rat protiv priliva jeftinih kineskih automobila u Evropu se nastavlja. Turska brani vlastite interese i najavila je povećanje carina na 40% na svim električnim vozilima uvezenim iz Kine.

To je rezultat sve većeg trgovinskog deficita na unutrašnjem tržištu (u 2023. deficit je iznosio 45,2 milijarde USD) i zaštite od potencijalne štete lokalnoj industriji.

Povećanje carina na električne automobile iz Kine ima za cilj pomoći Turskoj u borbi protiv visoke inflacije koja je u maju iznosila oko 75,5 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Međutim, nove turske carine idu korak dalje i pokrivaju najjeftinije automobile koje nudi Kina, namećući minimalnu carinu od 7000 USD po vozilu.

Novi propisi od 7. jula

Odluka o uvođenju nove carine od 40 posto na kineske električne automobile stupit će na snagu 30 dana nakon objave u turskom službenom listu. Novi propisi stupaju na snagu 7. jula.

Ovaj potez uslijedio je nakon sličnih carina Sjedinjenih Država, koje su nedavno objavile da će podići uvozne carine na kineska električna vozila s 25 na 100 posto.

Turska brani vlastitu industriju

Turska proizvodi vlastite električne automobile pod markom TOGG. Konzorcij Türkiye'nin Otomobili Girisim Grubu AS osnovan je 2019., a serijska proizvodnja prvog turskog potpuno električnog modela započela je početkom 2023. u tvornici Gemlik.

Riječ je o vozilu pozicioniranom u SUV segmentu pod nazivom Togg T10X. Zanimljivo je da je projekt nacionalnog električnog automobila bio ključno obećanje predsjednika Recepa Tayyipa Erdogana u kampanji uoči općih izbora 2023. godine.