Vijesti

U 2022. godini uvezli smo više od 55 hiljada autombila: Najskuplji košta vrtoglavih 432.144 KM

Najskuplji automobil uvezen u Bosnu i Hercegovinu tokom prošle godine je Ferrari F8, za kojeg je vlasnik iskeširao čak vrtoglavih 432.144 KM plus 73.508 KM dažbina. Osim ovog automobila, u našu zemlju je uvezen još jedan automobil koji košta više od 400 hiljada KM. Naime, riječ je o automobilu Lamborghini Urus koji košta 412.144 KM plus 142.464 KM dažbina.

Najskuplji košta vrtoglavih 432.144 KM

Ove informacije za Raport su potvrdili iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH. Kako su nam kazali tokom proteklih 12 mjeseci u BiH je uvezeno ukupno 55.224 automobila i to u vrijednosti od 799.194.426 KM, te dažbina 164.080.800 KM. Od toga je novih 8.891, dok je polovnih 46.333 KM.

"Nešto više je uvezeno prošle godine u odnosu na 2021. godinu. Naime, tokom 2021. godine uvezeno je 54.822 automobila u vrijednosti 757.629.395 KM. Uvezeno je 2021. godine 7.424 novih automobila, dok je polovnih 46.333", kazali su iz UIO BiH za Raport.

U BiH je uvezeno nekoliko skupocijenih autombila. U nastavku vam donosimo o kojim automobilima je riječ.

Kao što smo već napomenuli Ferrari F8 i Lamborghini Urus su dva najskuplja automobila. Nakon, toga je Porsche 911 Turbo koji košta 339.529 KM plus dažbine 57.743 KM. Poslije toga slijedi Mercedes Maybach S 580 koji košta vrtoglavih 334.842 KM te na to 56.946 dažbina.

Najskuplji automobili tokom 2022. godine / Foto: Printscreen

Pravila za uvoz automobila

Iz UIO BiH za Raport su kazali da oni provode carinski postupak uvoza svih roba u BiH pa tako i automobila. Da bi vozilo ušlo u BiH mora zadovoljiti minimalne tehničke uslove homologacije vozila. Uslove homologacije ispituju ovlašteni tehnički servisi u BiH.

"Dakle, kada dolazite s vozilom, prijavljujete ga za uvoz na graničnom prelazu, dobijate provoznu carinsku prijavu na rok od 10 dana. I u tom roku morate otići u ovlašteni tehnički servis koji provjerava vozilo. I izdaje vam uvjerenje da vozilo zadovoljava minimalne tehničke uslove homologacije vozila. Na taj način ovlašteni tehnički servisi provjeravaju da li vozilo zadovoljava normu za uvoz u BiH ili ne.

Kada vozilo dobije uvjerenje o homologaciji, odlazite u jednu od carinskih ispostava u unutrašnjosti BiH (može biti ispostava najbliža Vašem mjestu prebivališta u BiH), gdje završavate carinski postupak uvoza vozila, plaćate uvozne dažbine (carina i PDV). Te nakon toga vozilo možete registrovati u nadležnom MUP-u. Vozilo mora imati svu neophodnu dokumentaciju o samom vozilu, odnosno fakturu ukoliko isto kupujete od pravnog lica ili kupoprodajni ugovor ako vozilo kupujete od fizičkog lica", pojasnili su.

Između ostalog, dodali su da je od 1. januara 2009. godine carina ukinuta na uvoz novih putničkih vozila sa porijeklom iz zemalja EU. Dok je od 01.01.2013. godine carina ukinuta na uvoz polovnih putničkih vozila sa porijeklom iz EU.

"Napominjemo, da poslove uvoza i izvoza robe u BiH može obavljati samo lice koje je registrovano za obavljanje vanjskotrgovinskog prometa u Upravi za indirektno oporezivanje BiH", zaključili su za Raport.