Sekretarka za radni promet u Velikoj Britaniji Lousie Haigh obećala je podržati vijeća koja provode nizak saobraćaj u susjedstvu (LTN) i mjere za smirivanje saobraćaja, budući da vlada namjerava postići da se 50 posto lokalnih putovanja odvija pješice ili biciklom.
Obuzdavanje nekih od onoga što je prethodni premijer Rishi Sunak nazvao 'bezobraznim shemama' bilo je jedno od torijevskih obećanja na prošlim izborima, no Haigh je potvrdila da nova laburistička vlada ostaje pri svom uvjerenju da bi lokalne vlasti trebale zadržati ovlasti za provedbu shema koje preferiraju vijećnici i službenici.
U razgovoru na podcast kanalu Streets Ahead, koji promovira program protiv automobila u gradskom prijevozu, Haigh je obećala da će lokalne vlasti "imati njezinu punu potporu u uvođenju shema".
Lokalne su vlasti posljednjih godina uvele LTN-ove u više gradova s ciljem stvaranja više prostora na cestama za bicikliste i pješake. Međutim, oni su se često pokazali vrlo kontroverznim među stanovnicima, a BBC je izvijestio da je otprilike četvrtina shema provedenih od 2020. naknadno ukinuta.
Haigh je za Streets Ahead rekao da je prošla vlada finansirala programe aktivnih putovanja kroz Covid, ali je novac "oduzet" nakon što je pandemija ostavila vijeća koja su željela pokrenuti programe "u neizvjesnosti". Haigh je rekao da su imali i torijevsku vladu koja je aktivno radila protiv njih "govoreći 'Ne, nije vam dopušteno uvesti zone od 20 milja na sat, ne, nije vam dopušteno uvesti LTN-ove".
Prema Haigh, odluke bi se "apsolutno trebale donositi na lokalnoj razini, a ne diktirati ih iz centra". Dodala je da vlada sigurno neće bježati od svog cilja da se 50 posto kratkih putovanja obavlja pješice ili biciklom.
"To će morati dostaviti lokalne vlasti, tako da svako ko želi obaviti taj posao, imat će punu podršku Ministarstva saobraćaja", rekla je.
Ranije ove godine, vladini podaci pokazali su da 58 posto stanovnika nije upoznato s lokalnim programima naselja s niskim prometom, dok je 41 posto reklo da oni pogoršavaju gužve drugdje.
Prošle je godine Auto Express izvijestio da je jedno vijeće, Haringey, zaradilo dva miliona funti kazni od 60.000 obavijesti o kaznama vozačima u samo četiri mjeseca.