šta vole kupci

U nekim zemljama EU dizelaši su i dalje popularni. Evo kakvo je stanje sa električnim i benzin autima

Vječita dilema kod kupovine automobila - da li kupiti benzinca ili dizelaša - danas je komplikovanija nego ikada, naročito zbog toga što je u ponudi sve više vozila sa hibridnim pogonom, pišu Polovni automobili.

Sve podatke prikupilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).

Kada su u pitanju električni automobili, ubjedljivo vodi Norveška, gdje čak 89,3% novoregistrovanih automobila ima električni pogon.

Na drugom mjestu po popularnosti električnih je Danska sa 50,4%, na trećem Švedska sa 34,4%, četvrtom Nizozemska sa 33,2% i petom Finska sa 28,8%.

Najmanje zainteresovani za električne automobile su kupci u Slovačkoj (2,5%), Hrvatskoj (2,7%), Poljskoj (3%), Italiji (4,1%) i Bugarskoj (4,4%).

Benzinci se procentualno ubjedljivo najviše traže u Bugarskoj. Čak 77,1% novih prodatih automobila u ovoj zemlji troši benzin. Na drugom mjestu su dizelaši sa 15,1%, dok svi ostali zauzimaju nešto manje od 8%.

Zanimljivo je to što su plug-in hibridi veoma slabo zastupljeni u evropskim zemljama. Bukvalno nema zemlje u kojoj se proda više plug-in hibrida nego električnih automobila. Čak su i u Norveškoj plug-in hibridi rame uz rame sa dizelašima! Najviše se prodaju u Švedskoj (23,6%) i Finskoj (20,2%).

I stigli smo do dizelaša - oni su na nivou EU činili samo 12,1% prodaje novih automobila.

Tokom 2024. godine najpopularniji su bili u:

1. Češka - 21,6%
2. Hrvatska - 19,0%
3. Slovenija - 18,4%
4. Austrija - 17,6%
5. Slovačka - 17,5%
6. Njemačka - 17,4%
7. Bugarska - 15,1%
8. Italija - 13,9%
9. Rumunija - 12,4%
10. Mađarska - 12,3%

A gdje su se najmanje prodavali dizelaši u odnosu na ostale vrste goriva, odnosno pogona? Krenimo redom:

1. Nizozemska - 1,0%
2) Norveška - 2,3%
3) Danska - 4,2%
4) Finska - 4,8%
5) Belgija - 4,9%

Velika Britanija sa samo 2,8% bila bi na trećem mjestu da je trenutno članica EU.

Zanimljivo je i to što su se samo u Norveškoj dizelaši prodavali bolje od benzinaca, što djeluje paradoksalno uzimajući u obzir da su u svim ostalim zemljama benzinci bili ubjedljivo popularniji.