Američka savezna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) upozorila je da neki modeli mlaznih motora General Electrica CF6 možda sadrže dijelove s lažiranim certifikatima tražeći od vlasnika da pregledaju avione i zalihe dijelova.
Kompanija AOG Technics sa sjedištem u Velikoj Britaniji prodavala je izolatore za GE-jeve motore CF6 bez dozvole, upozorila je FAA.
Proizvođač mlaznih motora CFM International rekao je u srijedu da je AOG Technics možda prodao hiljade dijelova motora s krivotvorenom dokumentacijom.
96 motora s lažnim certifikatima
Sumnja se na to da su bez certifikata možda prodavani dijelovi za motore CFM56, koje je proizvela kompanija GE-Safran CFM, i za vrlo mali broj motora CF6 koji se uglavnom koriste za pogon teretnih aviona, a proizvodi ih General Electric.
Do ponedjeljka je utvrđeno da oko 96 motora možda sadrži dijelove s krivotvorenom dokumentacijom, naveo je CFM.
Matthew Reeve, odvjetnik CFM-a i njegovih suvlasnika General Electrica i Safrana, rekao je u podnescima Visokom sudu u Londonu da su do sada identificirali dva krivotvorena obrasca FAA za "stotine" dijelova za motore CF6.
Taj motor koriste uglavnom teretni avioni, uključujući i veliku većinu teretnjaka Boeing 767 i vojnih aviona za točenje goriva KC-767 koje u floti imaju Italija i Japan.
Ako u motorima CF6 pronađu dijelove s lažiranim certifikatom, vlasnici i operateri aviona moraju ih ukloniti i konzervirati, istaknuo je američki regulator.
Glasnogovornik GE-ja rekao je da podržavaju upozorenje FAA-e i da sudjeluju u istragama američkih i regulatora drugih zemalja o tvrdnjama da je AOG Technics prodavao dijelove s krivotvorenom dokumentacijom.
"Nastavljamo suradnju s našim klijentima kako bismo procijenili autentičnost dokumentacije za dijelove koji su stigli iz AOG Technicsa", rekao je glasnogovornik američkog diva.
AOG Technics nije odmah odgovorio na upit da komentira istrage.
Istraga i u Evropi
Advokati koji zastupaju AOG i njegovog direktora Josea Zamora Yrala rekli su u srijedu da optuženi "u potpunosti surađuju" s istragom britanske Uprave za civilno vazduhoplovstvo (CAA).
U četvrtak su evropski regulatori rekli da istražuju navode iz izvještaja da su neki dijelovi koje je isporučio AOG Technics bez valjanih certifikata pronađeni u motorima CFM56, ugrađenima u neke Airbusove i Boeingove avione, prenosi Hina.
AOG na sudskom ročištu nije odgovorio na tvrdnju o krivotvorenju dokumenata, budući da su tema bila proceduralna pitanja.
Nakon objave, avionske kompanije promijenile su dijelove na nekoliko desetaka aviona. Izmjene su do sada obuhvatile tek djelić od ukupno 23 hiljade motora CFM56.