Kompanije se pridružuju IBM-u, koji je u četvrtak potvrdio da suspenduje svoje oglase, dok je istraživao izvještaj u kojem je pronađeno da se oglasi za njegovo odjeljenje Watson pojavljuju pored pronacističkog sadržaja
Više velikih oglašivača povlači svoje oglase sa X usred sve veće reakcije na antisemitski sadržaj na platformi. Apple, Disney i Lionsgate su navodno suspendovali oglase sa platforme nekoliko dana nakon što se činilo da vlasnik X Ilon Musk javno podržava antisemitsku teoriju zavere, prema Akios i The New York Times. Warner Brothers Discovery je takođe pauzirao svoje oglase, prema Deadline-u, kao i Paramount Global po CNBC.
Kompanije se pridružuju IBM-u, koji je u četvrtak potvrdio da suspenduje svoje oglase, dok je istraživao izvještaj u kojem je pronađeno da se oglasi za njegovo odjeljenje Watson pojavljuju pored pronacističkog sadržaja. Izvještaj, koji je objavila nadzorna grupa Media Matters, takođe je pronašao oglase za Apple, Oracle i druge tehnološke kompanije pored sličnog sadržaja.
Izvršni direktor kompanije X je ranije rekao za Engadget da objave koje je identifikovao Media Matters više nisu unovčive i da "sistem X namjerno ne postavlja brend aktivno pored ove vrste sadržaja, niti brend aktivno pokušava da podrži ovaj sadržaj plasmanom ." Izvršna direktorka X Linda Iaccarino takođe je rekla da je "X takođe bio izuzetno jasan u pogledu naših napora u borbi protiv antisemitizma i diskriminacije".
Mnogi X-ovi oglašivači su dugo bili zabrinuti zbog stanja govora mržnje na platformi, ali odlasci Apple-a, Disney-a, Lionsgate-a i IBM-a novi su udarac za ionako teško poslovanje kompanije sa reklamama. Čini se da je nedavni Maskov tvit, u kojem je izrazio saglasnost sa nalogom koji promoviše antisemitsku teoriju zavjere, podstakao više oglašivača da se povuku sa platforme, barem privremeno.
Akios je izvijestio da je Apple odlučio da “pauzira” sve oglašavanje na platformi, iako nije jasno da li je tu odluku doneo Muskov tvit, izvještaj Media Matters ili oboje. Kompanija nije odmah odgovorila na zahtjev za komentar, ali ovo ne bi bio prvi put da je kompanija izrazila zabrinutost oko pravca platforme pod Maskovim vođstvom i njene uloge kao glavnog oglašivača. Izvršni direktor Apple-a Tim Kuk rekao je u septembru da se kompanija "stalno” preispituje da li treba da nastavi oglašavanje na X-u. Apple je takođe nakratko pauzirao oglase na X-u (tada Twitter) prošle godine, usred "nesporazuma” između dva izvršna direktora.
Najnoviji egzodus oglašivača dolazi godinu dana nakon što su grupe za građanska prava pozvale na bojkot oglašivača nakon Maskovog preuzimanja Twittera usred zabrinutosti zbog porasta govora mržnje i opuštenih politika moderiranja sadržaja pod Maskom. Iako su se neki veliki Twitter oglašivači vratili na platformu, poslovanje kompanije sa oglašavanjem se nikada nije oporavilo. Mask je tokom ljeta rekao da je prihod kompanije od reklama pao za više od 50 odsto.