TRŽIŠNI PROBLEM

Uložene milijarde, a potražnja slaba. Šef BMW-a: Najavljena zabrana dizelaša i benzinaca se mora preispitati

Planirana zabrana novih benzinskih i dizelskih automobila u EU od 2035. godine ugrožava evropsku automobilsku industriju, tvrdi šef njemačkog proizvođača automobila BMW-a, upozorivši da nijedna članica Unije nije "ni blizu" prodaje isključivo električnih automobila.

Da bi evropski proizvođači automobila ponovno bili konkurentni, političari moraju postaviti okvir za napredak i prosperitet, a ne blokirati uspješne tehnologije, rekao je šef BMW-a Oliver Zipse na Pariškom sajmu automobila u utorak.

Slaba potražnja za električnim automobilima tržišni je problem koji se ne može riješiti kratkoročnim državnim potporama, smatra Zipse.

Državni poticaji za kupnju podrazumijevaju velike troškove, a donose tek kratkotrajne rezultate, tvrdi šef njemačkog proizvođača luksuznih automobila, i izazivaju poremećaje u tržišnom natjecanju. Država bi, kako kaže, mogla pomoći u izgradnji punionica za električna vozila i punionica vodika.

Zemlje EU-a i Evropski parlament odlučili su ‘de facto‘ od 2035. zabraniti prodaju novih benzinaca i dizelaša, a Zipse smatra da moraju hitno preispitati taj cilj. Niti jedna zemlja EU-a nije ni blizu prodaje isključivo električnih automobila, naglasio je šef BMW-a, podsjetivši i da velika strana tržišta, poput Sjedinjenih Država i Kine, namjeravaju zadržati benzince i dizelaše i nakon 2035. godine.