PAMETNI ASISTENTI

Uskoro na snagu stupaju novi propisi: Evo što će sve trebati imati novi automobili

Intelligent Speed Assistance (ISA), pametan sistem pomoći koji prati brzinu u automobilima, nije potpuno nova tema za vozače. Uredba EU 2021/1958 na snazi je za nove tipove vozila u Evropi od 6. jula 2022. Sada stupa na snagu sljedeći nivo. Novoregistrirani automobili moraju biti opremljeni ISA-om od 7. jula 2024. Pomoćnik koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine.

Pomoćnik također može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa lagano pritišće prema gore prema stopalu ili vibrira, u odgovarajućim situacijama u vožnji. Ali to nije sve, novi propisi predviđaju i dodatne obavezne sisteme pomoći, poput crne kutije koja bi trebala dati podatke u slučaju nesreće i pripreme za tzv. alcolock. To bi trebalo omogućiti naknadnu ugradnju imobilizatora osjetljivih na alkohol, piše Fenix-Magazin.

Upozorenje na brzinu ne može se trajno isključiti

Ideja iza ISA-e je dobra i naznake prevelike brzine su korisne, ali na kraju ljudi odnosno vozač odlučuje. Pomoćnik ne ograničava brzinu i ne koči aktivno automobile koji jure. Vozači su i dalje odgovorni i mogu preupravljati. Važan detalj: ISA se ne može trajno isključiti. To je posebno neugodno kada sistem griješi i, na primjer, koristi netačne podatke karte ili ne prepozna ispravno saobraćajne znakove putem kamera. Što je moguće: ISA se može deaktivirati svaki put kada se vozilo ponovno pokrene. Međutim, postavka se odnosi samo na trenutnu vožnju.

Pravila kažu: ISA se mora vratiti u normalan rad svaki put kada se aktivira glavni upravljački prekidač vozila. Automatsko ponovno aktiviranje ISA može ovisiti o otvaranju vozačevih vrata.

Ali od 7. jula 2024. dodatni sistemi pomoći bit će obvezni za novo registrirana vozila:

Blackbox ( crna kutija) : Izraz je prvenstveno poznat za avione, ali sada i automobili dobivaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR), kako se to zove u tehničkom žargonu. Kontinuirano bilježi informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju zračnog jastuka, ali ih redovito i izbriše. Samo u slučaju nesreće podaci se spremaju nekoliko sekundi prije i nakon sudara kako bi se što bolje rekonstruirao tok nesreće. Podaci o nezgodama pohranjuju se lokalno u vozilu u zatvorenom i anonimiziranom sistemu. Budući da je ova inovacija obvezna za sva novorazvijena vozila od prošlog jula, dotična crna kutija već je danas ugrađena u brojne nove automobile.

Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sistem koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbjegle ili ublažile nesreće.

Svjetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svjetlo kočenja u nuždi na stražnjem dijelu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.

Upozorenje na pospanost: Ovaj pomoćnik je namijenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primjer, akustična ili vizualna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.

Asistent za vožnju unatrag: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unatrag, također su potrebni pomoćnici koji detektiraju osobe ili predmete iza vozila.

Upozorenje o napuštanju saobraćajne trake u nuždi: Sistem podrške također je potreban kako bi vam pomogao da ostanete u svojoj traci. .

Alcolock u pripremi: Novo sučelje za imobilizatore osjetljive na alkohol, takozvane “Alcolocks”, također je obavezno. U budućnosti će se jednostavno morati naknadno ugraditi.