Tokom posljednjih nekoliko godina, TikTok je bilježio nevjerovatan rast broja korisnika i to zahvaljujući svojoj osnovnoj formi - kratkim videima na kojima ljudi plešu, pjevaju ili pak komentiraju nešto s muzikom u pozadini.
Upravo je muzika bila ključan dio TikTokovih videa. No, ti su videi posljednjih dana - utihnuli. Tačnije, utihnuli su neki videi koji su koristili muziku nekih od najpopularnijih izvođača. Korisnici koji su objavljivali takve videe ili su u svoj video željeli uključiti glazbu, primjerice, Taylor Swift, dobili su obavijest da to više nije moguće.
Naime, Universal Music Group povukao je svoje muzičke kataloge sa TikToka jer se nisu uspjeli dogovoriti oko plaćanja naknade za korištenje. Kako su priopćili iz UMG-a, odlučili su "uzeti pauzu" ne bi li prisilili ovu popularnu društvenu mrežu da se dogovori s njima oko plaćanja prava na korištenje glazbe, ali i korištenja umjetne inteligencije i sigurnosti na internetu.
Iz UMG-a ističu kako TikTok izuzetno malo plaća umjetnicima i skladateljima, unatoč tome što ima veliku bazu korisnika i veliku zaradu od oglasa. Također, dodaju, kako TikTok nije dovoljno učinio kako bi "zaštitio ljudske umjetnike od štetnog utjecaja umjetne inteligencije", kao ni "učinio dovoljno kako bi osigurao sigurnost svojih korisnika".
"Dok su se naši pregovori nastavljali, TikTok nas je pokušao natjerati da prihvatimo posao vrijedan manje od prethodnog ugovora, daleko manje od poštene tržišne vrijednosti i ne odražava njihov eksponencijalni rast. Kako nas je pokušao zastrašiti? Selektivnim uklanjanjem muzike određenih naših umjetnika u razvoju, zadržavajući na platformi naše globalne zvijezde koje privlače publiku. Taktika TikToka je očigledna: iskoristi njegovu moć platforme da povrijedi ranjive umjetnike i pokuša nas zastrašiti da pristanemo na loš dogovor koji podcjenjuje glazbu i zaostaje za umjetnicima i tekstopiscima, kao i njihovim obožavateljima. Nikad to nećemo učiniti", stoji u otvorenom pismu UMG-a.
Očekivano, u TikToku ističu da su "tužni zbog UMG-ove odluke" te dodaju kako izdavačka kuća "stavlja svoju pohlepu iznad interesa svojih izvođača". Za sad nije poznato kad će se dvije strane vratiti za pregovarački stol i šta će to, dugoročno gledano, značiti za korisnike i same umjetnike čija se muzika koristi, piše Zimo. No, jedno je sigurno - dok se UMG i TikTok ne dogovore, videi objavljeni na toj mreži, ostat će - tihi.