Nekadašnji narodni automobil bivše Jugoslavije, ponos tadašnje jugoslovenske autoindustrije i jedno vrijeme uspješan izvozni proizvod, sada se vraća u potpuno novom izdanju. Zastavin Yugo, koji danas uživa kultni status, prvi put se pojavio na putevima prije gotovo 45 godina, baziran na prilagođenoj Fiatovoj tehnologiji modela 127. Čak je stigao i do američkog tržišta, gdje je početkom prodaje, sa cijenom od samo 3.990 dolara, izazvao veliki interes. Međutim, zbog lošeg kvaliteta i nepouzdanosti, ubrzo je postao sinonim za neuspjeh.
Ipak, njegova proizvodnja trajala je punih 28 godina – sve do 2008. godine. U međuvremenu, Yugo je postao ikona pop kulture, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je o njemu napisano nekoliko knjiga, a pojavio se i u brojnim filmovima. Njegova prepoznatljivost je i dalje velika.
Sada se Yugo vraća kao potpuno nov automobil, a prve skice već su objavljene. Očekuje se da će ove godine biti predstavljen i dizajnerski model, dok bi konačan prototip trebalo da bude prikazan 2027. godine na Expo izložbi u Beogradu.
Nosilac projekta je profesor dr. Aleksandar Bjelić, poznat po radu u njemačkoj automobilskoj i dobavljačkoj industriji. On je osigurao prava na međunarodni zaštitni znak brenda, dok dizajn novog Yuge potpisuje dizajner Darko Marčeta. Njegovi prvi nacrti uspješno su prenijeli proporcije i prepoznatljiv duh originalnog modela, piše Nova.rs.
Yugo уствари беше кола пред своето време него светот едноставно не беше подготвен за неа. 😎
— Man from Skopje (@man_from_skopje) February 20, 2025
1/8 pic.twitter.com/HVqFe6yLxv
Novi Yugo bit će mali, pristupačan automobil, dostupan isključivo u verziji sa dvoja vrata. Njegova tehnička osnova bit će platforma etabliranog industrijskog partnera, ali Bjelić još ne otkriva o kojoj kompaniji je riječ. Ono što je sigurno jeste da će automobil biti moderan, ekonomičan i usklađen sa svim sigurnosnim standardima.
Iako se u budućnosti planira i električna verzija, novi Yugo će inicijalno biti lansiran sa klasičnim motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem. Ova odluka donesena je iz praktičnih razloga – niža cijena i veće uživanje u vožnji. Na taj način, Yugo će se izdvojiti od drugih retro-modela poput novog Renaulta 5 ili VW ID Buzz-a.
Pored razvoja automobila, Bjelić planira i reli izdržljivosti, koji bi sljedeće godine trebalo da krene iz fabrike u Kragujevcu, preko Afrike, sve do Kilimandžara. Ova avantura predstavlja modernu verziju ekspedicije iz 1975. godine, kada su pet Zastava 101 uspješno prešle istu rutu.