Pravila privatnosti

Viber se oglasio povodom novih pravila: Evo ko sve može ostati bez naloga

Nakon obavještenja koje je izazvalo konfuziju među korisnicima, kompanija je uputila zvanično pojašnjenje
Viber

Viber je prije nekoliko dana počeo da obavještava korisnike da će za 30 dana uvesti promijene u svoj pravilnik „Uslova privatnosti“, zbog kojih neki korisnici mogu ostati bez svojih naloga.

Pravilo je glasilo: ukoliko obrišete aplikaciju sa svog telefona, Viber će obrisati historiju poziva i poruka koje su povezane sa tim uređajem, ali ne i sa ostalim uređajima na kojima je Viber instaliran, kao što su tablet ili računar. Međutim, ako Viber nije aktivan na drugim uređajima, a aplikacija se ponovo ne instalira u naredne dvije sedmice nakon brisanja, aplikacija može deaktivirati vaš nalog.

Pored toga, kompanija je najavila da će obrisati naloge koji nisu bili aktivni preko godinu dana.

Nakon obavještenja koje je izazvalo konfuziju među korisnicima, kompanija je uputila zvanično pojašnjenje:

„Ako korisnici nastave da koriste Viber kroz sekundarni uređaj (desktop ili tablet), čak i u slučaju da su deinstalirali aplikaciju na primarnom uređaju (mobilni telefon) – bit će u mogućnosti da bez bilo kakvih komplikacija nastave da koriste Viber – i njihovi podaci i historija prepiski će biti sačuvan u njima.

Deaktivacija naloga bila bi moguća u slučaju da ti korisnici postanu neaktivni i na sekundarnim uređajima – i to u neodređenom periodu posle. Drugim riječima – ako aplikacija nije u aktivnom korisničkom statusu i na drugim uređajima – i ne bude ponovo instalirana u periodu od 2 sedmice po deinstalaciji – Viber bi mogao da deaktivira dati nalog.

U slučaju da je korisnik Vibera ovim zapravo želio da obriše svoje podatke i historiju prepiski – prosta deinstalacija aplikacije neće biti dovoljna, što je glavna poenta pasusa u pitanju iz ažuriranih Pravila i uslova korištenja. Naravno, Viber neće brisati naloge njegovih redovnih korisnika ni u kom slučaju, i uvodi ažurirana Pravila i uslove korištenja kako bi dalje unapredio korisničko iskustvo i održi najviše standard privatnosti i bezbjednosti svojih korisnika u aplikaciji.“