Globalna pandemija natjerala nas je na povlačenje u naše domove, u kojima sada radimo, živimo i provodimo većinu vremena. To je dovelo i do toga da ljudi provode više vremena na virtualnim platformama, koje omogućuju vizualni kontakt uživo.
I dok su nam s jedne strane Zoom i slične platforme omogućile da nastavimo s društvenim životom u toj novoj stvarnosti, s druge strane snažno su utjecale na to kako ljudi sami sebe vide.
Autori istraživanja objavljenog u prošlom broju časopisa Facial Plastic Surgery & Aesthetic Medicine upozoravaju da se sve više ljudi odlučuje podvrgnuti nekom estetskom zahvatu kako bi poboljšali svoju sliku na videosnimkama.
Naime, sada se imaju priliku svakodnevno gledati na videu te postaju svjesniji nedostataka poput akni, bora ili ćelavosti. Ukratko, sve veći angažman ljudi na društvenim mrežama doveo je do povećanja nezadovoljstva izgledom. Sa selfijima se, kažu stručnjaci, bilo lakše nositi jer tu je ipak riječ o "zamrznutoj" i najčešće obrađenoj slici, dok na Zoomu možemo gledati sebe u stvarnom izdanju, i to još u pokretu.
Zbog bora koje vide na svom licu tokom videa ljudi sami sebi djeluju depresivno te shvataju da tako djeluju i drugima, što naposljetku stvarno uzrokuje depresiju i tako nastaje začarani krug.