Gaming

Više nema FIFA serijala. Kako vam se čini EA Sports FC 24?

EA FIFA je otišla u historiju. Šta nam sad slijedi?

EA Sports FC 24 pojavila se početkom mjeseca u prodaji za PC, PlayStation, Xbox i Switch.

Nakon skoro tri decenije završeno je partnerstvo između Electronic Artsa i FIFA-e tako da je najpopularnija nogometna igra dobila novo ime. Prošlogodišnja FIFA 23 posljednja je igra iz franšize koja je nosila ime svjetske nogometne federacije te je nova verzija igre sada dostupna kao EA Sports FC 24.

Razlog promjene imena, odnosno prekida suradnje jest dogovor oko financija jer je FIFA od EA tražila da, ako žele nastaviti koristiti ime FIFA-e u imenu moraju platiti dvostruko veći iznos u odnosu na raniji ugovor. Ekipa iz EA na to nije pristala i odlučila je ići svojim putem. Iako nema sumnje kako će brojni ljubitelji igre kupiti novu verziju igre, niko nije siguran može li igra koja je sada dostupna pod potpuno novim imenom uspješno zamijeniti legendarnu FIFA-u, odnosno kako će ova promjena imena utjecati na prodaju. U EA tako očekuju pad prodaje od oko pet posto.

Kraj ovako značajnog partnerstva stvara nesigurnu budućnost za izdavača, komentirao je za Reuters Joost Van Drunen sa Stern School of Business sveučilišta u New Yorku. S obzirom na to da je upravo ova igra od ključne važnosti za EA jer joj donosi najveće prihode, jasno je kako je svima u EA od velika važnosti da ne dođe do velikog pada potražnje za novim izdanjem legendarne nogometne igre, piše Zimo.

Kako do toga ne bi došlo, EA je u novoj igri predstavio neke nove opcije poput mogućnosti igranja protiv protivnika na različitim platformama, kao i novu HyperMotion V tehnologiju koja koristi podatke iz stvarnih snimki za programiranje pokreta igrača u igri, kako bi oni bili što realniji. Također, FC24 zadržala je licence za većinu nogometnih liga, timova i igrača, što znači da sami gameri ne bi trebali osjetiti neke velike promjene.

Kraj saradnje s FIFA-om trebao bi utjecati na povećanje marketinškog budžeta za ovu igru i to skoro dvostruko.

Dok je EA prije trošila manje od deset posto na marketing, sada bi se taj udio trebao popeti na 16 posto, prema analitičaru Wedbusha Michaelu Pachteru. Igra je dostupna za PC, PlayStation, Xbox i Switch po cijeni od 69 dolara na američkom tržištu za standardno izdanje, odnosno 99 dolara za ultimate edition.