nikla preko noći

Vjerovali ili ne: Japan izgradio novu željezničku stanicu za šest sati

Nova zgrada željezničke stanice izgrađena je preko noći u malom primorskom gradu u Japanu. Projekt koji bi mogao poslužiti kao model za druge dijelove zemlje.

Japanska željeznica je svjetski poznata po svojoj pouzdanosti. Tamošnji vozovi imaju stopu tačnosti od 99 posto. U Njemačkoj je ova brojka za transport na velike udaljenosti iznosila 62,5 posto 2024. Željeznica ne uzima u obzir čak ni kašnjenja manja od šest minuta.

U Japanu, međutim, putnici dobijaju certifikat koji mogu predočiti svojim nadzornicima kao dokaz ako kasne pet minuta ili više. Posljednjih godina, javna izvinjenja željezničkih kompanija više puta su dospjela na naslovne strane kada su vozovi polazili manje od pola minute ranije.

Kako bi se izbjeglo ometanje nesmetanog rada, građevinski radovi na željezničkoj infrastrukturi izvode se gotovo isključivo noću. Nova stanica izgrađena je u malom gradu za nešto manje od šest sati.

Japan: Nova željeznička stanica dolazi od 3D štampača

Kako prenosi New York Times, nova stanica Hatsushima izgrađena je krajem marta u mirnom primorskom gradu oko 100 kilometara južno od Osake. Dijelovi za stanicu dolaze sa 3D štampača. Prema riječima operatera, stanica je prva te vrste.

Prema navodima građevinske kompanije Serendix, četiri elementa koja čine zgradu su odštampana i armirana betonom u roku od sedam dana. Komponente su zatim transportirane kamionima sa najjužnijeg glavnog ostrva Kjušu do centralnog i najvećeg ostrva Honšu.

Stanicu Hatsushima, koja se služi jedan do tri puta na sat, koristi samo 530 putnika u vozu dnevno. Prema riječima željezničkog operatera, izgradnja konvencionalnom metodom bi trajala više od dva mjeseca i koštala bi dvostruko više.

"Uobičajeno, građevinski radovi traju nekoliko mjeseci, a vozovi ne saobraćaju noću", rekao je Kunihiro Handa, suosnivač građevinske kompanije, za New York Times.

U ovom slučaju to je bilo pitanje sati. Nakon što je posljednji voz tog dana napustio peron u 23:57, u utorak krajem marta radnici su počeli da sklapaju unapred odštampane dijelove, navodi se u izvještaju.

Nova stanična kuća, visoka oko 2,60 metara i površine oko deset kvadrata, bila je postavljena prije nego što je prvi voz stigao u 5.45 sati, a prije nego što krene u rad u julu, potrebno je, između ostalog, opremiti i automat za prodaju karata.

Japan: Željeznička stanica bi mogla poslužiti kao model

Projekt bi mogao poslužiti kao model za druge dijelove Japana. Budući da Japan ima najstariju populaciju na svijetu, broj radno sposobnih ljudi se stalno smanjuje. Prema New York Timesu, održavanje dotrajale željezničke infrastrukture stoga je sve veći izazov, posebno u ruralnim područjima.

"Vjerujemo da je značaj ovog projekta u činjenici da će ukupan broj potrebnih ljudi biti znatno smanjen", rekao je za novine Ryo Kawamoto, predsjednik JR West Innovations, jedinice rizičnog kapitala željezničkog operatera.