Vijesti

Vlada FBiH utvrdila Prijedlog zakona: Brža i jednostavnija registracija firme

Vlada Federacije BiH je, na današnjoj sjednici u Sarajevu, utvrdila Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o registraciji poslovnih subjekata u Federaciji BiH.

Radi se o zakonu koji bi trebao olakšati i ubrzati proces registracije firmi u Federaciji BiH. Poznato je da je trenutna procedura komplicirana, mukotrpna i da odbija kako domaće, tako i strane investirore.

"Analizom stanja u oblasti registracije poslovnih subjekata u FBiH došlo se do saznanja da postojeći sistem ima nedostataka koji se manifestuju u dugotrajnosti i složenosti postupka registracije poslovnih subjekata do samog otpočinjanja rada. Naime, važeći tekst Zakona donesen je 2005. godine i mijenjan je u tri navrata, a poslovne prilike znatno su promijenjene i zahtijevaju značajniju ekspeditivnost u privrednom poslovanju", saopćeno je iz Vlade FBiH.

Kako se se proces olakšao, saopćeno je, Vlada Federacije BiH je identifikovala osnovne ciljeve u ovoj oblasti, a oni se odnose na pojednostavljenje i pojeftinjenje procedure registracije poslovnih subjekata, a kroz uspostavu jedinstvenog informacionog sistema njihove elektronske registracije, takozvanog JIB.

"Osnovni zadaci koji moraju biti ispunjeni s ciljem uspostave elektronskog sistema registracije poslovnih subjekata su izmjene važeće zakonske regulative koja se odnosi na ovu oblast. Obzirom da uspostava ovog sistema podrazumijeva preciziranje tačnog mjesta na kojem će se odvijati proces registracije, a što će doprinijeti smanjenju neophodnog broja aktivnosti i posjećivanja velikog broja institucija od same stranke, predložene su izmjene i dopune važećeg zakona u kojim su kao osnovne novine uvedeni jedinstveni informacioni sistem registracije i sistem elektronskog povezivanja svih relevantnih subjekata u procesu registracije s nadležnim registracionim sudom", kažu iz Vlade.

Dalje navode, kako ovu reformu moraju pratiti adekvatne aktivnost u uvođenju elektronskog poslovanja i registracije poslovnih subjekata, kroz elektronsko uvezivanje svih relevantnih institucija, koje učestvuju u procesu registracije.
"To podrazumijeva povezivanje svih nadležnih registracionih sudova u složeni informacioni sistem u Federaciji BiH s Poreznom upravom FBiH, Upravom za indirektno oporezivanje, Zavodom za statistiku, općinama i eventualno drugim institucijama koje budu u procesu uspostave sistema označene kao relevantne", ističu.

Informacioni sistem podrazumjevao bi uspostavljanje jedinstvene baze registra koja služi kao centralno mjesto za pohranjivanje registarskih, evidencijskih i statističkih podataka registarskih sudova, kao i isprava i drugih dokaza pohranjenih u elektronskom obliku u zbirku isprava, te uspostavljanje internet stranice registra kao dijela sistema registra putem koje je omogućeno pretraživanje i uvid u javne podatke iz glavne knjige.

"Predložene zakonske izmjene su pratile obimne aktivnosti koje se odnose na uspostavu elektronske baze registra poslovnih subjekata u Federaciji BiH, pa je u okviru provođenje Projekta unaprjeđenja poslovnog okruženja i pristupa tržištu u Federaciji BiH, kao prvi projektni segment od januara 2019. godine započeta digitalizacija sudske arhive registrovanih poslovnih subjekata u FBiH, što podrazumijeva kompletnu konverziju sudskih spisa iz pisanog u elektronski oblik, njihovu verifikaciju i vezivanje za konkretni poslovni subjekt, što je važna pretpostavka za uspostavljanje elektronske registracije poslovnih subjekata. Ovaj postupak uključuje digitalizaciju arhive i tekućih postupaka registracije, te konsolidaciju podataka korištenjem postojećih elektronskih registara", saopćeno je iz Vlade FBiH.

Na kraju su istakli daje reforma omogućena je uz podršku Britanske ambasade i Grupacije Svjetske banke, a odnosi se na adekvatnu tehničku pomoć za uspostavu elektronskog sistema registracije.