drugačije od specifikacija

Vlasnici dizelaša imaju sve više neočekivanih problema s AdBlue-om

Kada se pojavio AdBlue, dakle dodatak od uree i demineralizirane vode, koji dolijevate u poseban spremnik, a trebao bi pozitivno djelovati na emisije štetnih plinova, cijela ideja činila se hvalevrijednom. Sve do danas.

Za neke vlasnike dizelskih automobila ideja o vožnji bez problema s dugim servisnim intervalima ruši se kao kula od karata pod pritiskom stalnog dolijevanja AdBlue-a. Potrošnja otopine uree puno je veća od očekivane pri uvođenju sustava, a dopunjavanje nije uvijek tako jednostavno.

U početku se pretpostavljalo da će se dolijevanje vršiti tek tokom servisnog pregleda koji se radi svakih 20 ili 30 hiljada kilometara. U praksi se, međutim, pokazuje da je ureu potrebno puno češće suplementirati, jer su se prvotne pretpostavke o njezinoj potrošnji pokazale preoptimističnima.

Bez AdBluea, motor će prijeći u ‘emergency mode‘ način rada i na kraju se uopće neće pokrenuti. To znači još jednu dužnost za vozača. Na kontrolnoj ploči upalila se žuta lampica upozorenja koja je upozoravala na skoro pražnjenje AdBlue spremnika, piše Auto bild.

Za vlasnike modernih dizelskih motora ova situacija može biti iznenađujuća. Kad su kupili novi automobil pokretan dizelskim motorom, rekli su im da jedno dolijevanje AdBluea treba trajati do sljedećeg servisa, ali sada su mjesecima daleko od sljedećeg servisa i spremnik je prazan prije nego što su očekivali.

Prema proizvođačima vozila, volumen spremnika uree varira od 8,7 litara u BMW-u 4 Gran Coupé do 38,7 litara u Mercedesu GLS. Kad je došlo do pitanja potrošnje, proizvođači su se počeli koprcati. Upada u oči da se novi modeli testiraju na stotine hiljada kilometara i prikupljaju se razni podaci, ali potrošnja AdBlue-a nije uključena u praćene vrijednosti.

Potrošnja AdBlue ovisi o potrošnji goriva i povezanim emisijama ispušnih plinova. Različiti faktori, poput snage motora i načina vožnje, uzrokuju značajne razlike u potrošnji. Na primjer, taksisti koji voze uglavnom u gradovima i na kratkim relacijama troše znatno više AdBlue-a od prosječnih vozača.

Prosječna potrošnja AdBlue-a je otprilike 1,5 litara na 1000 kilometara, dok u nekim slučajevima može doseći i do 2,4 litre za istu udaljenost. Osim toga, na potrošnju AdBluea može utjecati i kvaliteta goriva, temperatura okoline i drugi faktori koji se stalno mijenjaju. Što učiniti ako vaš automobil više ne želi upaliti zbog pomanjkanja AdBluea?

AdBlue lampica na displeju svijetli, a ponekad i lampica motora i auto više ne pali. Može pomoći dodavanje uree, ali iskustvo kaže da može biti potrebna intervencija servisera.

Drugi problem može biti i to što sistem ne registrira niti punjenje recimo pet litara uree u spremnik od 17 litara, jer je senzor postavljen više i potrebno je dotočiti najmanje tri četvrtine. Dešavalo se s nekim automobilima da je i nakon dolijevanja trebalo još neko vrijeme voziti i tek tada se ugasila lampica za AdBlue. Stoga ne ostavljajte nadopunjavanje za posljednji trenutak.