NEMA IH KO POPRAVLJATI

Vlasnici električnih automobila u Velikoj Britaniji na mukama: ‘Zašto bi osiguranje plaćali duplo?‘

Premije osiguranja za električne automobile u Britaniji porasle su za 50 posto u 2023. godini
prodaja električnih automobila

Premije osiguranja za električne automobile u Britaniji porasle su za 50 posto u 2023. godini, što nadmašuje premije za vozila na benzin i dizel. Osiguravatelji automobila u Velikoj Britaniji odbacili su optužbe za profitiranjem nakon značajnog povećanja troškova osiguranja električnih vozila od 50 posto tokom 2023. godine. To znači da vozači u zemlji sada plaćaju gotovo dvostruko više premije osiguranja u poređenju s vlasnicima vozila s unutrašnjim sagorjevanjem, poše britanski Daily Mail.

Osiguravatelji tvrde da imaju malo utjecaja na to i da premije odražavaju troškove i učestalost šteta. Navode da su troškovi popravaka na električnim vozilima 35 posto viši od troškova popravaka na vozilima s unutrašnjim sagorjevanjem.

Prema izvješću Bloomberga, premije osiguranja za električne automobile porasle su na prosječnih 1344 funti do kraja 2023. godine. Osiguravatelji ističu nekoliko faktora koji su doprinijeli ovom povećanju, uključujući visoke troškove popravaka, nedostatak stručnjaka za servisiranje električnih vozila i duže vrijeme provedeno u servisu za ova vozila.

"Vrijeme potrebno za popravak se produžuje, troškovi dijelova rastu i vjerojatno ćemo vidjeti više otpisanih električnih vozila jer su njihove preostale vrijednosti trenutno izrazito niske", izjavio je Carl Shuker, izvršni direktor Howden Group Holdinga za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku.

Visoke stope osiguranja vrše pritisak na tržište električnih vozila, koje pokazuje znakove usporavanja. Evropa, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, suočava se s krizom rasta troškova života, dok se rast infrastrukture za punjenje vozila stagnira.

Iako je Tesla Model Y bio ukupno najprodavanije vozilo u Evropi 2023. godine, udio električnih vozila na tržištu nije porastao u Ujedinjenom Kraljevstvu po prvi put u nekoliko godina. Važno je napomenuti da je američki crossover bio jedini potpuno električni model među prvih 30 najprodavanijih vozila na kontinentu. Ovo je posebno relevantno jer su studije pokazale da su troškovi popravaka Tesla EV-a viši od većine drugih električnih modela, koji su tek neznatno skuplji za popravak od vozila s unutrašnjim sagorjevanjem.