SOLID STATE BATERIJA

Volkswagen razvija bateriju za električni automobil koja može izdržati više od 500.000 kilometara

Volkswagenova prototipna "solid state" baterija pokazala je veoma malen gubitak kapaciteta tokom testiranja

Volkswagenova prototipna "solid state" baterija pokazala je veoma malen gubitak kapaciteta tokom testiranja. Nijemci su objavili da su postigli značajne rezultate s poluprovodničkim ćelijama za električna vozila, predstavljajući uspjeh za njemačkog proizvođača automobila koji aktivno radi na poboljšanju učinkovitosti i smanjenju troškova električnih vozila.

Prototip QuantumScape, američkog partnera VW-a, "značajno je premašio" industrijske ciljeve u nedavnim testiranjima, što je izjavio proizvođač automobila. Tokom višemjesečnog testiranja baterijske jedinice PowerCo, ćelija je pokazala samo 5 posto gubitka kapaciteta nakon više od 1000 ciklusa punjenja, što odgovara vožnji od 500.000 kilometara. Ovi rezultati nadmašili su industrijske ciljeve od 700 ciklusa punjenja i maksimalnog gubitka od 20 posto kapaciteta u ovoj fazi razvoja.

Frank Blome, čelnik PowerCoa, izrazio je ohrabrenje ovim rezultatima, ističući potencijal za stvaranje baterijskih ćelija koje omogućuju velike domete, brzo punjenje i minimalno starenje. QuantumScape želi brzi plasman na tržište, no povećanje proizvodnje baterija za automobile predstavlja izazov, što je potaknulo kompaniju da se više fokusira na baterije za potrošačku elektroniku.

U utrci za komercijalizacijom novih tehnologija, uključujući anode sljedeće generacije, natrij-ionske i "solid state" baterije, proizvođači električnih vozila nastoje sniziti troškove i poboljšati učinkovitost napajanja električnih vozila. Toyota planira komercijalizirati čvrste baterije do 2027. kroz partnerstvo s rafinerijom nafte i petrohemijskom firmom Idemitsu, dok kineski proizvođač električnih vozila BYD gradi postrojenje za natrij-ionske baterije u istočnoj Kini.

"Solid state" baterija zamjenjujući tradicionalni tekući elektrolit i separator čvrstim separatorom od keramike, stakla ili polimera, pruža inovaciju koja, ako se pokaže uspješnom izvan laboratorija i reproducira na masovnoj razini, može učiniti baterije za električna vozila sigurnijima, manjima i sposobnima za brže punjenje.