Proizvodnja električne energije vjetroelektranama, vodenim i solarnim elektranama podložna je značajnim fluktuacijama koja se moraju kompenzirati velikim skladištima energije. Jednostavno, nekada proizvodite više, ovisno o vremenskim uvjetima, a potražnja nije velike.
RWE i Audi stoga su početkom 2022. testirali jesu li stare baterije električnih automobila prikladne kao stacionarni sistemi za pohranu električne energije. Očito da jesu jer je Thomas Schmall, glavni tehnološki direktor matične kompanije Volkswagen (VW), najavio da tvrtka ulazi u rad velikih sistema za skladištenje baterija u Njemačkoj.
Sljedeće godine trebao bi proraditi prvi takozvani energetski centar od baterija za električne automobile. Ceremonija polaganja kamena temeljca za projekt trebala bi se održati u sjevernoj Njemačkoj u sljedećih šest do osam mjeseci. Zeleno skladište električne energije u početku bi trebalo imati kapacitet od 700 megavat sati (MWh), a kasnije će se proširiti na jedan gigavat sat (GWh). To je otprilike ekvivalentno kapacitetu elektrane na plin.
Obnovljivi izvori energije već pokrivaju veliki dio potrošnje u Njemačkoj. Međutim, vjetroturbine i solarne elektrane moraju se sve češće gasiti jer postoji prekomjerna proizvodnja. U budućnosti će se električna energija umjesto toga skladištiti u velikim skistemima za skladištenje baterija. VW-ovi analitičari predviđaju da će se potražnja za zelenim sistemima za pohranu električne energije u Njemačkoj udeseterostručiti za nekoliko godina.
Prema Schmallu, nadolazeći sistemi za pohranu električne energije sastojat će se gotovo isključivo od starih baterija za električne automobile. Budući da trenutno nema dovoljno starih baterija, u prvi Power Center bit će ugrađene polovne i nove baterije.