šveđani principijelni

Volvo ne želi da promijeni stav

Volvo je bio među prvim "tradicionalnim" proizvođačima automobila koji je najavio postepeno odumiranje svojih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Već početkom 2021. obećao je da će do kraja decenije preći na čisto električnu energiju. To se međutim neće dogoditi, ali Šveđani insistiraju da bi Evropa i dalje trebalo da zabrani prodaju novih automobila sa SUS motorima do 2035. godine.

Blumberg se dokopao deklaracije koju su potpisali Volvo i 49 drugih kompanija u kojima se poziva Evropska unija da ne mijenja cilj.

Prema riječima generalnog direktora Džima Rouana, najefikasnija mjera koju automobilska industrija može da preduzme za smanjenje emisije štetnih gasova na Starom kontinentu je zabrana prodaje novih SUS automobila.

"Elektrifikacija je pojedinačno najveća akcija koju naša industrija može da preduzme kako bi smanjila svoj ugljenični otisak".

Ostali proizvođači automobila odbili da potpišu deklaraciju

Volvo nije jedini proizvođač automobila među potpisnicima zajedničke deklaracije, jer Rivian takođe želi da se EU drži svog plana ukidanja novih automobila na benzin i dizel do sredine naredne decenije.

Blumberg ističe da su ostali proizvođači automobila odbili da potpišu deklaraciju, ali su to učinila neke druge velike kompanije, kao što su Uber i Ikea.

Tesla se ne spominje u izvještaju, iako baš kao i Rivian, prodaje samo električna vozila.

Evropska komisija želi da proizvođači automobila prestanu da prodaju automobile koji proizvode štetne emisije, tako da SUS motori nisu zabranjeni sami po sebi.

U teoriji, to ostavlja otvorena vrata za nova vozila koja pokreću motori sa unutrašnjim sagorijevanjem koji rade na sintetičko gorivo ili čak na vodonik.

Njemačka je zahtijevala ovo izuzeće, a EK se obavezala da će ostaviti legalnim automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem koji koriste ugljenično neutralna goriva, a koji će opstati i poslije 2035. godine.

U međuvremenu, Volvo je ukinuo jedan važan tip motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i obećao da ga više neće vraćati u proizvodnju.

Krajem marta, posljednji dizel automobil švedskog brenda sišao je sa montažne trake.

Predviđa se da će do 2030. godine plug-in hibridi sa benzinskim motorima i čisto električni automobili činiti 90-100 odsto ukupne prodaje kompanije