Filteri čađi (DPF) na modernim dizel vozilima rade na isti način – prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica sagorijevanja goriva u motorima.
Kad se nakupi dovoljna količina, filteri su programirani da u njima bude spaljena čađ.
To se događa u vožnji, i taj proces je automatizovan. S povećanjem temperature izduvnih gasova na ulazu u filter spaljuju se čestice u njemu, prenosi revijaHAK.
U DPF-u dolazi do (samo)sagorjevanja ako od 15 do 20 minuta u kontinuitetu ostvarite iznad 2500 obrtaja u minutu. Preporučuje se vlasnicima dizelaša da izbjegavaju putovanja kraća od dvadeset kilometara, kako bi se izbjeglo začepljenje filtera čađi.
U tim kratkim intervalima neće se aktivirati spaljivanje čestica čađi, a ako se filter začepi, uključit će se lampica na instrument-tabli.
U tom slučaju odmah zovite servis, odnosno nemojte pokretati automobil.
U servisu će vam vjerovatno regenerirati filter, a ako to nije moguće, troškovi zamjene mogu biti veći od 6.000 KM.