Filteri čađi (DPF) na modernim dizel automobilima rade na isti način - prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica izgaranja goriva u motorima.
Kad se nakupi dovoljna količina, filteri su programirani da u njima dođe do "spaljivanja" čađi.
To se događa u vožnji, i taj proces je automatizovan - povećanjem temperature ispušnih gasova na ulazu u filter spaljuju se čestice u njemu.
U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja ako od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2.500 obrtaja u minuti.
Preporučuje se vlasnicima dizelaša da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo začepljenje filtera čađi, prenosi HAK revija.
U tim kratkim intervalima neće se aktivirati spaljivanje čestica čađi. Ako dođe do začepljenja, uključit će se lampica na instrument-tabli.
U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte pokretati automobil. U servisu će vam vjerovatno regenerisati filter, a ako to nije moguće, troškovi zamjene mogu biti veći od 3.000 eura.