Ivan Sinković, zaposlenik AMK Maksimir i mehaničar u sistemu HAK-a progovorio je o jednom od čestih problema na putovanjima.
"Pregrijavanje motora se u pravilu najčešće dogodi na mjestima na kojima to najmanje želimo, autocesti ili na nekom mjestu gdje se nemamo kamo skloniti. Ako se ipak nađete u takvoj situaciji evo nekoliko savjeta. Kada kazaljka temperature uđe u crveno polje pogrešno je odmah ugasiti motor, jer tada prestaje cirkulacija rashladne tekućine (antifriza, motornog ulja) te se stvori visoka temperatura, koja može dovesti do oštećenja motora. To posebno vrijedi za turbomotore jer se turbina hladi uljem, a radi na visokoj temperaturi.
Šta učiniti?
"Poželjno je, ako je to moguće, da se motor ostavi da radi u leru te da se isključi klima. Ako nemate malu djecu u autu uključite grijanje i ventilator namjestite na najveću brzinu, tako ćete značajno rashladiti motor. Ako je moguće otvoriti poklopac motora. Nikako ne otvarati čep rashladne tekućine, jer tekućina je pod visokim pritiskom a temperatura rashladne tekućine je visoka pa bi kod naglog otvaranja čepa moglo doći do ozbiljnih opeklina. U slučaju da nemate kazaljku za temperaturu i da vam je auto zakuhao, odnosno počeo izbacivati rashladnu tekućinu, treba odmah ugasiti motor. Zato prije svakog dužeg putovanja treba provjeriti stanje i količinu rashladne tekućine i nivo ulja u motoru.