prijetnja

Vrućina i akumulator automobila ne slažu se najbolje. Evo zašto

Mnogi vozači prazne akumulatore povezuju s hladnim zimskim jutrima. Dok hladno vrijeme sigurno može testirati snagu vaše baterije, vrućina je može i hoće oštetiti.

Hemijska reakcija unutar akumulatora automobila oslanja se na kretanje iona između ploča akumulatora. Kad temperature padnu, to se kretanje značajno usporava. Zamislite ga kao med zimi - postaje gust i trom. Ova smanjena aktivnost unutar baterije slabi njezinu sposobnost da isporuči svoju punu snagu, što otežava pokretanje motora.

Dodatni izazov je povećani otpor samog motora. Motorno ulje se zgušnjava na hladnom vremenu, što otežava slobodno kretanje unutarnjih komponenti motora. Ovaj dodatni otpor zahtijeva više energije iz baterije da bi se savladao, što dodatno opterećuje njezin već smanjeni kapacitet. Stoga ne čudi, s ovim dodatnim preprekama, čak i baterije s preostalim vijekom trajanja bivaju razmijenjene tokom zimskih mjeseci.

Uprkos gore navedenom, ekstremna vrućina predstavlja veću prijetnju dugoročnom zdravlju vaše baterije. Ispod poklopca, temperature se mogu popeti i iznad 60 stepeni. Ova intenzivna toplina ubrzava brzinu hemijskih reakcija unutar baterije, što izaziva:

Raspad elektrolita: Tokom normalnog rada, elektrolit baterije (mješavina vode i sumporne kiseline) lagano se raspada na plinove vodik i kisik.

Isparavanje: elektroliti baterije, vitalna tekuća otopina, mogu brže ispariti. To smanjuje sposobnost baterije da drži napunjenost i na kraju može oštetiti njezine unutarnje komponente. Nažalost, ovdje nam neće pomoći lijepi, cool Gatorade.

Korozija: Visoka temperatura može pogoršati koroziju na olovnim pločama baterije, dodatno slabeći njezine performanse i vijek trajanja.