Mlažnjak dugačak oko 30 metara i šiljatog prednjeg dijela s rasponom krila od oko deset metara predstavljena je u petak na lokaciji odbrambene tvrtke Lockheed Martin u američkoj saveznoj državi Kaliforniji, pokazuju snimke NASA uživo. Avion je srce misije "Quesst" (Quiet SuperSonic Technology). Trebao bi moći letjeti bez nadzvučnog udara.
Prvi testni letovi planirani su nad odabranim regijama SAD-a u ovoj godini, tokom koje će se prikupljati dodatni podaci.
"X-59" je "otprilike 30 metara korak naprijed na putu koji je započeo prije nekoliko desetljeća prema održivom komercijalnom nadzvučnom letu", rekao je menadžer NASA Bob Pearce. Potpredsjednica Pam Melroy nazvala je letjelicu "još jednim draguljem u NASA kruni".
Posebna stvar kod "X-59": Stroj bi trebao moći letjeti bez nadzvučne buke. Kada letite nadzvučno, brzina zraka je veća od brzine zvuka u području oko aviona. Kada probije zvučni zid u zraku, čuje se vrlo glasan prasak. Ne čuje se samo jednom već se stalno stvara. Sve dok letjelica leti nadzvučnom brzinom, stvaraju se određeni zvučni valovi koji putuju svojom rutom istom brzinom kao i letjelica i mogu se čuti. Djelomično zato što to zabrinjava i muči mnoge ljude, američka Federalna uprava za avijaciju (FAA) do daljnjeg je zabranila sve civilne nadzvučne letove iznad SAD-a.
"X-59" bi trebao letjeti na visini od oko 16 kilometara brzinom od oko 1.500 kilometara na sat - a umjesto snažnog praska, proizvodi samo buku koja je glasna kao lupanje vrata automobila. Lockheed Martin je od NASA dobio oko 250 miliona dolara (oko 230 miliona eura) za razvoj letjelice.
Posljednji put redovni nadzvučni letovi bili su prije 20-ak godina legendarnim Concordeom između Pariza, Londona i New Yorka. Nakon nesreće u Parizu s više od 100 smrtnih slučajeva 2000., operacije su zaustavljene 2003. zbog velikih gubitaka. Osim NASA i Lockheed Martina, i druge tvrtke trenutno rade na povratku nadzvučnih mlažnjaka.