KRATKI VIDEOZAPISI

YouTubeov odgovor TikToku: Predstavljene nove opcije za Shortse

YouTube je predstavio Shortse kao odgovor na TikTok, a ovaj oblik kratkih videozapisa pokazao se kao veliki hit i brzo je postao iznimno popularan među korisnicima. Taj veliki uspjeh Shortsa čak se pokazao problematičnim za YouTube čiji je poslovni model baziran na dužim videozapisima tokom kojih se gledateljima prikazuju reklame i od kojih kompanija zarađuje, dok kraći videozapisi znače manje reklama i manju zaradu.

Uprkos tome, svima u YouTubeu je jasno koliku im prijetnju predstavlja TikTok te traže nove načine kako bi korisnike privukli na Shorts. Ove sedmice tako su najavili nove opcije koje idu u tom smjeru, a najvažniji novitet jest mogućnost uploada dužih videa. Iz YouTubea posebno naglašavaju kako su korisnici od njih već duže vremena tražili da povećaju ograničenje za maksimalnu dužinu kratkih videa, a sada su im tu želju i ispunili. Oni će tako na Shortse moći uplodati videa u trajanju do 3 minute, a iako se na TikToku i dalje mogu snimiti duži videozapisi (do deset minuta) i ovo će povećanje vjerojatno zadovoljiti ljubitelje Googleove platforme za kratke videozapise. Ova opcija bit će dostupna od sredine oktobra.

Drugi novitet koji stiže na ovu platformu za kratke videozapise jest nadogradnja Shorts playera i uporaba predložaka. Zahvaljujući toj opciji, kreatori će moći koristiti format drugih Shortsa, što je slično opciji na TikToku koja omogućuje korištenje unaprijed definiranih stilova videozapisa i zatim podešavanje svojih videa prema svojim željama. Ovaj novitet na Shortsu bit će dostupan putem tipke “remix” na videozapisima. Također, na mobilnim uređajima dodana je i stranica s videozapisima koji su u trendu, kako bi korisnicima pomogli u pronalasku viralnog sadržaja, odnosno kratkih videa koji bi im mogla biti zanimljiviji. Na Tech Crunchu kažu kako će se korisnicima prikazivati videozapisi koji su u trendu samo u njihovim državama.

S obzirom na to da dio korisnika YouTubea favorizira klasične YT videozapise te ne gledaju često Shortse, uvodi se i nova opcija čijom će se aktivacijom korisnicima prikazivati manje Shorts videa na glavnom feedu. Zanimljivo, iz YT-a kažu kako će razdoblje manjeg prikazivanja Shortsa biti privremeno, no nisu rekli što to konkretno znači, odnosno na koje se vremensko razdoblje odnosi.

Podsjećanja radi, prošlog mjeseca iz YouTubea su najavili kako će korisnici Shotsa moći koristiti DeepMindov AI model Veo putem kojeg će moći objavljivati kratke AI videozapise te će moći mijenjati pozadine u svojim videozapisima. Ova nadogradnja na Shortse stiže kasnije ove godine.