Španska firma Inditex je u kineskom gradu Nanjingu otvorila novu trgovinu Zara.
Ovaj potez dio je globalne strategije optimizacije poslovanja, koja uključuje zatvaranje manje uspješnih trgovina i povećanje broja većih prodajnih prostora. Inditex je posljednjih godina smanjio broj fizičkih trgovina širom svijeta, fokusirajući se na ključne lokacije i rast online prodaje. Reuters piše da su 2019. u Kini imali 570 trgovina, a pet godina kasnije 132.
Trgovina u Nanjingu prostire se na 2.500 kvadratnih metara i dva sprata. Uključuje salon za privatnu kupovinu, dnevni boravak i osobne svlačionice, čime pruža ekskluzivnije iskustvo kupovine.
Osim toga, ova trgovina donosi više digitalne integracije i inovativan dizajn za koji se nadaju da će potaknuti kupce da provode više vremena kod njih. Upravo će u Kini testirati te nove značajke prije nego što odluče hoće li ih proširiti i na druga tržišta.
Jedna od inovacija je studio za "provjeru prikladnosti" s kamerama i različitim postavkama osvjetljenja, gdje kupci mogu snimati vlastiti video sadržaj i preuzeti ga na svoje telefone. Ova usluga dostupna je putem popularne aplikacije WeChat. U donjem dijelu trgovine otvoren je i Zacaffe, prvi Zarin kafić izvan Španije.
Zara opens flagship store in China's Nanjing with cafe and content creation studio https://t.co/dkn0CFsxdS pic.twitter.com/fB6zHMTnRG
— Reuters (@Reuters) March 21, 2025
Zara već ima iskustva s testiranjem novih koncepata u Kini prije uvođenja na druga tržišta. Njihova serija kupovine uživo na platformi Douyin, svojevrsnoj verziji TikToka, pokazala se uspješnom, što je potaknulo slične eksperimente u Evropi i SAD.
Revitalizacija maloprodajne mreže postala je ključna za Zaru, posebno u Kini, gdje se suočava s padom potrošnje i rastućom konkurencijom lokalnih brendova koji imaju brže opskrbne lance i snažnu digitalnu prisutnost.