koji je najteži

Zašto novi automobili postaju sve teži?

Samo dvije serije modela teže manje od 1.000 kilograma - novi automobili postaju sve teži. Zašto je to tako i koja marka je na vrhu?

Ali ako podvučete crtu na dvije i po tone, tu je dvadesetak serija modela i desetine hiljada automobila iz segmenta SUV, terenskih vozila i luksuzne klase. Nije moguće dati tačan broj jer KBA daje samo jednu težinu po seriji modela, ali pojedinačni automobili mogu varirati ovisno o motoru ili opremi.

Zašto su novi automobili sve teži?

U 2013. godini prosječna težina bila je 1.475 kilograma, au 2023. 1.696. Postoji nekoliko pokretača koji stoje iza ovog razvoja: S jedne strane, posebno su mali automobili manje privlačni za proizvođače jer obično ostvaruju niže marže. U skladu s tim, ponuda je pala. Nasuprot tome, SUV i terenska vozila doživljavaju procvat, jer njihov dizajn znači da su općenito teži od usporedivih automobila s ravnijim karoserijama.

Sve veća upotreba sigurnosnih i pomoćnih sistema, kao i praktičnih naprava također doprinosi ovom razvoju.

Hibridi i posebno čisti električni automobili, koji imaju tendenciju da budu teži, ovdje su posebno uočljivi. Velike baterije čisto električnih vozila ili dodatni elektromotor i manje baterije hibrida sve su samo ne lagane. U svakom slučaju, nećete naći čiste električne automobile ispod tone. Također postoji napredak u laganoj gradnji. Međutim, oni ne mogu nadoknaditi težinu.

Jesu li samo električni automobili teški?

Ne, nije mu potrebna velika baterija da bude na vrhu ljestvice težine. Escalade, primjerice, obično pokreće benzinski motor. To ostavlja posljedice na potrošnju i emisiju CO2, koja čak i prema često prilično optimističnim službenim mjerenjima potrošnje iznosi 13 litara benzina na 100 kilometara ili više od 300 grama CO2 po kilometru.

Koje marke su posebno teške?

Ako gledate marke umjesto serije modela, Ineos je najteži. KBA nosi samo seriju modela Grenadier sa svojih 3.002 kilograma. Iza njih su Rolls-Royce s 2.757, Fisker s 2.561 i Bentley s 2.509 kilograma. Ali sve su to prilično rijetki automobili. Gledaju li se samo marke s najmanje jedan posto tržišnog udjela, najviše ima Volvo s prosjekom od 2.139 kilograma.

Prosječna težina novog automobila po marki

Slijedi Tesla s 2.015 kilograma, od čega su dobar dio baterije, ispred Mercedesa s 2.011. Porsche zauzima četvrto mjesto sa 1.988 kilograma, jer sva lagana konstrukcija njemačkih sportskih automobila ne može nadoknaditi kilograme brojnih terenskih vozila i luksuznih limuzina marke.