PROIZVODI SA VISOKIM MARŽAMA

Zašto proizvođači ne žele kupcima napokon ponuditi zaista povoljne električne automobile?

Iako je Fordov izvršni direktor nedavno izjavio kako je budućnost e-mobilnosti u stvaranju manjih, cjenovno prihvatljivijih e-automobila, mnogi se stručnjaci nisu upecali na njegovu udicu tvrdeći da automobilske firme trebaju više cijene proizvoda kako bi ostvarile profit.

Većini proizvođača su "usta puna" priča o dostupnim EV modelima za mase po 20, 25 hiljada eura a sada su to u stanju samo Kinezi koji se na Zapadu zbog toga suočavaju s visokim carinama.

Internetski portal Insideevs raspisao se o ovoj gorućoj temi, gdje je jedan njihov novinar išao tako daleko da je rekao: ‘Postoji fundamentalna istina koju morate razumjeti o automobilskim firmama. One ne postoje da bi proizvodile automobile. One postoje da zarađuju novac.

Ta je razlika prema analitičaru Kevinu Tynanu, razlog zašto oni zapravo nisu zainteresirani za izradu pristupačnih električnih vozila.‘ Zanimljiv stav oko kojeg bi se svakako svi mi trebali duboko zamisliti.

Nadalje, novinar ove internet stranice navodi kako je Tynan direktor istraživanja u investicijskoj banci usmjerenoj na trgovce automobilima, s desetljećima iskustva kao analitičar. Ono što on misli, kaže autor članka, nije da proizvođači e-automobila nemaju interesa za pristupačne proizvode.

Radi se o tome da njihov interes počinje i završava osvajanjem kupaca koji će na kraju kupovati skuplje proizvode s višom maržom. Jedna od najprljavijih tajni automobilske industrije, navodi se u članku, jest da u velikom obimu ne košta puno više napraviti veće i skuplje e-vozilo od manjeg i povoljnijeg.

Ali oni vam jasno mogu naplatiti puno više za vozilo veće klase, nego za ona vozila gradske ili mini gradske klase. Možda ste i sami primijetili kako se mnogi proizvođači odlučuju, ili su to već odavna učinili, za ukidanje proizvodnje manjih modela.

Ne treba vam dugo, pretpostavljamo, da zbrojite 2 i 2. To je jedan od razloga zašto vam danas svi guraju pod nos veća vozila poput crossovera ili mnoštva SUV-a modela.

Na kraju krajeva, kupci će, kako to obično biva u kapitalizmu, formirati tržište. Ako ćemo i dalje htjeti kupovati skupa, snažna e-vozila s previše opreme, to će nam i auto proizvođači i servirati, prenosi Autoklub.