potpuno drugačiji

Zašto su stavili V16 u novi Bugatti?

Iako se novi Bugatti Tourbillon s V16 motorom i hibridnim sistemom koji razvija 1800 KS čini kao logičan sljedeći korak za marku, novi Bugatti je mogao postati potpuno drugačiji automobil bez šesnaest cilindara. S kakvim su se sve izazovima susretali tokom razvoja i kakve ideje su im prolazile kroz glavu sada je otkrio Mate Rimac.


“Kad sam došao, mislim da je mnogo ljudi bilo uplašeno da će sljedeći Bugatti biti električni ili da će biti digitaliziran. Upravo je suprotno”, izjavio je Mate Rimac.


“Razmišljali smo hoćemo li napraviti luksuzni automobil. Bilo koja opcija je bila na stolu”, rekao je Rimac, ai u tvrtki su naposljetku odlučili nastaviti liniju hiperautomobila razvojem nasljednika Chirona. “Bugatti pomiče granice pa mora imati hiperautomobil”, zaključio je Rimac.


Sljedeća tačka koju je njegov tim trebao riješiti bio je pogonski sklop. I ovdje je tvrtka imala nekoliko izbora: električni, hibridni i neelektrificirani. Rimčeva stručnost leži u baterijama i motorima, a ne u kompliciranim ventilskim sklopovima i klipovima, pa su mnogi sa strahom pretpostavljali da će sve što dođe nakon Chirona biti električno.

Volkswagen grupa, koja je uskrsnula Bugatti prije više od 20 godina prije nego što je Rimac preuzeo kontrolu u zajedničkom ulaganju formiranom 2021., bacila je dodatni benzin na lomaču gurajući model na baterije.


“Imali smo dvije lake opcije. Imali smo Neveru, električni auto od 2000 konjskih snaga s pogonom na sve kotače koji ide 400 kilometara na sat. Na papiru zvuči kao Bugatti. S druge strane, imamo Chiron s motorom s unutarnjim izgaranjem. Mogli smo krenuti iz ta dva auta. Očigledna stvar je bila krenuti od Nevere i napraviti električni Bugatti.” rekao je Rimac.

To bi bio najlakši i najjeftiniji način da se otvori novo poglavlje u povijesti Bugattija. Dijelovi slagalice bili su tu: pogonski sklop, platforma i elektronička arhitektura već su razvijeni, testirani i homologirani. Rimac je mogao uštedjeti milione da je preradio Neveru u Bugatti, ali je izabrao teži put.


Na tu je odluku, kaže Rimac, utjecalo nekoliko čimbenika. “Ne mislimo da bi u izradi Bugattija trebalo biti nešto jednostavno ili očito. Važnije je činiti pravu stvar”, sažeo je. Dodao je da je važno bilo zadržati motor s unutarnjim sagorijevanjem jer "smo htjeli imati emocije".