Istraživanja Evropske unije pokazala su da hladnija podneblja postaju sve popularnije destinacije za odmor u Evropi, pogotovo među turistima iz germanskih zemalja kojima su temperature na jugu postale jedva podnošljive i vrlo nezgodne.
Za evropske zemlje koje su blagoslovljenje ledom, snijegom i niskim temperaturama ovo je izvanredna vijest jer polako postaju destinacije kojima se pribjegava i u ljetnim mjesecima, a ne samo zimi.
Skandinavske zemlje već su započele s turističkim oglašavanjem usmjerenim na ono čega imaju najviše - ledenjaka i snijega, a ove bi zemlje u budućnosti mogle dobro iskoristiti klimatske promjene koje su promijenile želje posjetitelja koji su nekada ljeti hitali na Sredozemlje.
Svi u planine
Jezero u dolini ledenjaka Nigardsbreen u Norveškoj sa svojim bezbrojnim slapovima, oštrim stijenama, hladnim vjetrom i temperaturom s nešto ispod deset stepeni postao je hit ovoga ljeta. Nizozemskim turistima koji su izvan sebe od uzbuđenja i užitka od prizora hladnog jezera i masovnog ledenjaka ove su godine pobjegli od neizdrživih temperatura Sredozemlja, te za njih ovog ljeta nema kupanja u moru.
Turistički vodič Steinar Bruheim vodi turiste na ledenjak Nigardsbreen više od 40 godina i turiste koji svoja ljeta provode u Norveškim planinama naziva klimatskim turistima jer bježe od vrućine južne Evrope uprkos tome što je ovo doba godine jako kišno za Skandinaviju.
Turisti se sve više odlučuju za Skandinaviju
Povećan broj turista nije samo vidljiv samo u Nigardsbreenu u Norveškoj, već i u švedskim kampovima u kojima iz godine u godinu raste broj turista koji preferiraju umjerena ljeta u Skandinaviji. Većina tih posjetitelja nekada je ljetovala na Mediteranu, a sada im je tamo prevruće i dosta im je znojenja, zujanja klime u apartmanima, nošenja šešira i nekontroliranog mazanja raznoraznim kremama za sunce. Za njih je to postala više muka nego zabava stoga su svoje utočište pronašli u njedrima ledenih baltičkih fjordova. Direktor kampa Säter tri sata sjeverozapadno od Stockholma može se pohvaliti s 20-postotnim porastom stranih posjetitelja ove godine.
'Coolkation'
Hladno vrijeme kao ključan marketinški faktor pod sloganom 'Coolkation' temelji se na engleskoj riječi 'vacation', a švedska je turistička agencija 'Visit Sweden' pod ovim sloganom počela reklamirati ovaj trend kako bi privukla što više posjetitelja kojima se bježi od vrućine.
Ova je promocija dovelo do toga da su hladne švedske destinacije visoko u međunarodnim pretragama za 'Coolkation'. Švedska je trenutno broj jedan među skandinavskim zemljama zarad atraktivne marketinške promocije.
Lokalno stanovništvo brine masovni turizam
Međutim, nisu svi zadovoljni ovolikom potražnjom za ljepotama leda, snijega i mrzlih planinskih jezera ovih mrzlih zemalja. Popularne regije već pate od posljedica masovnog turizma, posebno u ljetnim mjesecima. U Švedskoj se također vodi rasprava o tome treba li zemlji dopustiti da na ovaj način profitira od klimatskih promjena, a prema istraživanju Evropske unije, ovakav bi razvoj mogao postati stabilan trend u nadolazećim godinama.
Utjecaji trenutnih klimatskih uvjeta na turističke tokove procijenjeni su pomoću podataka iz 269 europskih regija, a zaključak istraživanja ukazuje na to da je turistička potražnja neravnomjerno raspoređena. Sjeverne regije imaju koristi od trenutne situacije, te promjena potreba i želja turista, dok se južne regije suočavaju sa značajnim padom turističke potražnje.
Turistički vodič norveškog ledenjaka Nigardsbreen, Bruheim, ističe izložene stijenske grebene ispod ledenjaka prisjećajući se kako se ledenjak prije dvadeset godina protezao duboko u dolinu što danas više nije slučaj. Upozorava na posljedice nekontroliranog turizma. Jedan dio ljudi bježi od sparnih i vrućih ljeta, dok drugi samo želi vidjeti ledenjake prije nego što nestanu, a ako će sve više ljudi dolaziti avionom, utjecaj na klimatske promjene će se povećati, time će se povećati i prijetnja ledenjaku.
Posljedice klimatskih promjena za turizam u Evropi već postaju vidljive u Skandinaviji, a one će vjerovatno postati još izraženije u nadolazećim godinama ako se situaciji ne pristupi kroz prilagodbu i regulacije broja posjetitelja.