Iako je Google nedavno uveo promjene u načinu na koji njegova tražilica funkcionira kako bi se obračunao s tim problemima, sadržaji koje generira umjetna inteligencija i SEO mamci iza kojih stoje ljudi i dalje remete pretragu weba za onim što vam je potrebno.
Postoje trikovi kako tome doskočiti i doći do onog što konkretno tražite.
Kako natjerati Google da traži riječ koju želite, a ne sinonime
Googleova tražilica nastoji biti korisna (bilo vama, bilo oglašivačima) i ponuditi rezultate pretraživanja koji su slični onome što ste unijeli kao upit.
Ponekad to može biti korisno, ali u drugim slučajevima dobit ćete rezultate koji nemaju baš puno veze s onim što tražite.
Prije se to rješavalo jednostavno: stavili biste riječ ili izraz za pretragu u navodnike. Ali, u zadnje vrijeme to je sve manje pouzdano.
Umjesto toga, koristite opciju Verbatim. Nije riječ o novoj značajki, ali može biti korisna kako bi rezultati pretraživanja bili što precizniji.
Kako uključiti Verbatim u Googleovoj tražilici?
Na stranici s rezultatima pretraživanja potražite izbornik s natpisom Tools. Moguće je kako ćete ga naći na krajnjoj desnoj strani zaslona.
Na osobnom računalu pogledajte krajnju desnu stranu stranice, desno od bilo kojeg dugmeta koji predlaže srodna pretraživanja ili različite kategorije pretraživanja (slike, kupovina i tome slično).
Na mobilnom uređaju, ispod okvira za pretraživanje vidjet ćete one kategorije "slike, kupovina…". Stavite prst na te riječi i povucite ulijevo; na kraju retka, krajnje desno, vidjet ćete Search tools.
Nakon što kliknete Tools ili Search tools, pojavit će se padajući izbornik s oznakom All results.
Kliknite ili kucnite to. Pojavit će se opcija Verbatim.
Nakon što ju aktivirate, trebali biste u rezultatima pretraživanja dobiti doslovno što ste unijeli kao upit, piše Life Hacker.