U Novom Sadu se u petak dogodila strašna tragedija kada je na Željezničkoj stanici teška armirano-betonska nadstrešnica pala na više desetina ljudi, piše Slobodna Dalmacija. Prema riječima glasnogovornika Hitne pomoći Zorana Krulja, 14 osoba je poginulo, dok su dvojica mladih, od kojih jedan ima 18 godina, te djevojke od 21 i 23 godine, teško ozlijeđeni i životno ugroženi. Mladiću je amputirana noga.
„Naša ekipa je dežurala cijelo vrijeme i nastavlja s radom na Željezničkoj stanici“, izjavio je Krulj, dodajući kako su do sada iz ruševina izvučena 14 tijela. Identificirane su dvije ženske osobe u dobi od 20 i 35 godina, te pet muškaraca u dobi od 27, 21, 77, 69 i 45 godina. Između stradalih je i jedna osoba koja je državljanin Sjeverne Makedonije.
Predsjednik Srbije, Aleksandar Vučić, obratio se javnosti povodom ove tragedije, ističući potrebu za odgovornošću. "Tražim od tužiteljstva u Novom Sadu da procesuiraju i strogo kazne odgovorne za ovo što se dogodilo. Očekujem političku i kaznenu odgovornost", rekao je Vučić, dodajući kako nadstrešnica nije renovirana 60 godina, i postavio pitanje zašto se to nije dogodilo.
Promjene u tekstu
U međuvremenu, na društvenim mrežama primijećene su izmjene na portalu gradnja.rs, gdje su nakon nesreće promijenjeni opisi i naslovi vezani uz rekonstrukciju Željezničke stanice. Korisnici su istaknuli da je izbačen opis koji je naglašavao "novu čeličnu nadstrešnicu", a promijenjen je i naslov teksta, javlja Nova.rs.
Korisnici društvene mreže X (nekadašnji Twitter) primijetili su da je nakon nesreće promijenjen opis slike u tekstu o rekonstrukciji Željezničke stanice, gdje je izbačeno da se radi o „novoj čeličnoj nadstrešnici“, a taj je opis zatim vraćen nakon što je to objavljeno na društvenim mrežama.
U starom opisu slike, kako su naveli korisnici, pisalo je „Nova čelična nadstrešnica oblikom prati originalnu arhitekturu“, da bi nakon tragedije opis slike bio zamijenjen s „Rekonstruirana Željeznička stanica“, a zatim je ponovno vraćen stari opis.
Izmjene su rađene i u naslovu teksta, pa je prvotni naslov „Dobra arhitektura nikad ne umire: Ovako nakon obnove izgleda Željeznička stanica u Novom Sadu“ zamijenjen s „Kako izgleda Željeznička stanica u Novom Sadu nakon obnove“.
Goran Vesić, dužnosnik, izjavio je da nadstrešnica navodno nije rekonstruirana, te će se u narednim danima utvrditi odgovornost svih uključenih u projekt. „Možete vidjeti da sama nadstrešnica nije rekonstruirana“, dodao je.
Rekonstrukciju nadstrešnice provodila je kineska kompanija, no cijeli projekt ostaje tajna. Iako su radovi svečano otvoreni više puta, posljednji put 5. jula ove godine, postavlja se pitanje koliko je zaista odrađeno i je li sigurnost putnika bila prioritet.
Ova tragedija postavlja važna pitanja o odgovornosti i sigurnosti građevinskih projekata, posebno kada je riječ o objektima koji su od vitalnog značaja za javni promet, piše Slobodna Dalmacija.