AI balon još uvijek nije puknuo, barem kada je riječ o potrošnji korisnika na AI aplikacije.
Predvođen OpenAI-jevom aplikacijom ChatGPT, ukupna potrošnja na AI aplikacije skočila je na 1,42 milijarde dolara u 2024. godini, prema podacima analitičke firme Appfigures. To predstavlja povećanje od 274% u odnosu na 2023. godinu (kada je aplikacija lansirana u maju te godine). Među desecima hiljada konkurentskih aplikacija – od kojih neke koriste OpenAI-jevu tehnologiju – ChatGPT je toliko dominantan da kontinuirano ostvaruje veće prihode od svih ostalih vodećih AI asistenata zajedno.
Uspjeh ovih aplikacija donosi velike koristi i Appleu i Googleu, koji zadržavaju oko 30% prihoda od kupnji unutar aplikacija. Prema Appfiguresu, tržište mobilnih AI aplikacija sada vrijedi 2 milijarde dolara.
ChatGPT je do sada preuzet 353 miliona puta, no demografski podaci pokazuju da je njegova korisnička baza neujednačena. Više od polovice mobilnih korisnika ChatGPT-a mlađe je od 25 godina, što sugerira da su mlađi ljudi otvoreniji za eksperimentiranje s novim tehnologijama (ili možda samo žele pomoć s domaćom zadaćom – istraživanje Pew Research Centera procjenjuje da je četvrtina američkih tinejdžera koristila ChatGPT za školske zadatke, što je dvostruko više nego u 2023.).
Međutim, korisnici u dobi od 50 do 64 godine čine drugu najveću dobnu skupinu, s 20,2% udjela.
Rodni jaz među korisnicima ChatGPT-a još je izraženiji. Appfigures procjenjuje da muškarci čine 84,5% svih korisnika u svim dobnim skupinama.
Iako žene drže istaknute pozicije u AI industriji, izvješće Pew Research Centera iz 2022. sugerira da su one općenito skeptičnije prema umjetnoj inteligenciji nego muškarci. Anketa Axios-a pokazala je da 53% ispitanih žena ne bi dopustilo svojoj djeci da koriste AI uopće, u usporedbi s 26% muškaraca. U međuvremenu, McKinsey predviđa da će žene vjerojatnije izgubiti posao zbog automatizacije nego njihovi muški kolege, što bi moglo dodatno povećati otpor prema AI-u.
Žene bi također mogle biti manje entuzijastične u vezi s masovnim usvajanjem AI proizvoda za potrošače jer su posebno ranjive na najopasnije posljedice ove tehnologije, poput lažnih eksplicitnih deepfake slika.
ChatGPT trenutno odnosi lavovski dio prihoda od AI aplikacija, ali s pojavom DeepSeeka kao besplatne, open-source alternative, OpenAI bi se mogao suočiti s određenim izazovima. DeepSeek je već svrgnuo OpenAI s vrha liste u App Storeu, no održavanje trenutnog hypea moglo bi biti izazov za ovu kinesku AI aplikaciju, piše ITC.