MONOHROMATSKA KLASIKA

Znate li koja je najomiljenija boja automobila? Više od 20 godina raste joj popularnost

Vozači imaju različite preferencije kada se radi o bojama njihovih automobila

Vozači imaju različite preferencije kada se radi o bojama njihovih automobila, često pod utjecajem osobnog ukusa i kulturalnih faktora. Kompanija za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u nekoliko evropskih zemalja koje je otkrilo da vozači preferiraju monohromatske boje i da ih vozila jarkih boja ne zanimaju previše.

Većina kupaca automobila bira praktične boje

Čak 32,9 posto svih automobila provjerenih na carVerticalu bilo je sive boje, njih 14,6 posto bilo je bijele boje, a 29,7 posto crne. Ovaj se trend može primijetiti širom Evrope, gdje su monohromatske boje automobila najpopularnije. Siva, crna i bijela boja praktičnije su, jednostavnije za održavanje i ne zahtijevaju previše pažnje, što je važno svakom vlasniku automobila.

Udio sivih automobila 2000. godine bio je 33,4 posto, što znači da je u više od dva desetljeća ova boja osigurala stabilnu bazu obožavatelja. Popularnost bijele boje porasla je s 3,1 posto u 2000. na 13,2 posto u 2010. te 18,7 posto u 2020. godini. Popularnost crne boje također je naglo porasla: s 20,1 posto u 2000. na 31,7 posto u 2010. Međutim, udio crnih vozila u 2020. godini smanjio se na 26,9 posto.

Mnogi vozači izbjegavaju jarke boje jer mogu izblijedjeti tokom godina, što dovodi do smanjenja vrijednosti automobila. Zato je važno držati svoje vozilo u hladovini kako bi se spriječilo blijeđenje boje.

Monohromatske boje postoje već dugo. Bijela, srebrna, siva i crna u modi su u cijelom svijetu. Plavi automobili pokazat će se popularnim odabirom u 2023., dok su ostale boje zamijenjene konzervativnim alternativama', kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Proizvođači danas nude manji izbor boja kupcima automobila

Tamnije boje često se koriste za vrhunska vozila. Međutim, ne preferiraju ih svi vozači jer privlače toplinu, prašinu i prljavštinu. Iako to možda nije velik problem kupcima u središnjoj ili zapadnoj Europi, takva vozila nisu popularna na južnim tržištima.

Jarke boje ne zauzimaju značajan udio na evropskom tržištu polovnih automobila: samo 0,9 posto svih vozila provjerenih na carVerticalu bilo je žute boje, crvenih je 5 posto, a plavih 10,6 posto. Žuta nikad nije bila popularan izbor: samo 2,4 posto automobila u 200. godini bilo je žute boje, 1,2 posto u 2010. te 0,7 posto u 2020. godini. Crvena je bila malo popularnija nego što je danas, s udjelom od 6,5 posto 2000. godine, 5,5 posto 2010. te 5,2 posto 2020. godine. Udio plavih vozila varirao je kroz godine: 21,3 posto u 2000. godini, 10 posto u 2010. te 11,5 posto u 2020. godini.