Stručnjaci su analizirali gotovo 18.000 nesreća u kojima su stradali pješaci. Radi se o problemu koji je u SAD sve veći: od 2009. broj poginulih pješaka porastao je za 80 posto. Ističu moguću povezanost sa sve popularnijim većim vozilima poput SUV-a i pick-upovi. Prošlogodišnja belgijska studija iznijela je snažne naučne dokaze koji potvrđuju važnost težine vozila, a sada je dizajn automobila dodan kao faktor rizika.
Pored nekih današnjih vozila je prilično zastrašujuće proći na pješačkom prijelazu. Ovi nam rezultati govore da je naš instinkt u pravu: vozila koja izgledaju agresivnije zapravo mogu prouzročiti više štete - rekao je David Harkey, predsjednik Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
Istraživači IIHS-a izmjerili su prednje dimenzije gotovo 3.000 modela preuzetih iz izvještaja o nesrećama te odredili povezanost s težinom posljedica nesreće. Uzeli su u obzir i druge faktore rizika kao što su lokalno ograničenje brzine, dob ili spol žrtava nesreće. Stručni tim izostavio je vozila s automatskim sistemom pomoći pri kočenju u nuždi koji vodi računa o pješacima.
Osnova za poređenje bio je standardni automobil, čija se hauba ne uzdiže više od 30 inča (otprilike 76 centimetara) iznad tla i čiji je dio hladnjaka nagnut prema gore pod kutom manjim od 65 stepeni. To otprilike odgovara konvencionalnoj limuzini srednje klase, automobilu uobičajenom među novim američkim automobilima 1990-ih.
Automobili s masivnijim oblikom pokazali su veći rizik od nesreća sa smrtnim ishodom u kojima su učestvovali pješaci. Među takve ubrajaju se vozila koja se uzdižu više od 40 inča (približno 1 metar) sa slično ravnim nagibom hladnjaka, kao što su vrlo veliki SUV-ovi, koji su učestvovali u 45,4 posto više smrtonosnih nesreća pješaka.
Češće (43, 6 posto) su u saobraćajnim nesrećama učestvovali automobili s velikim podizačima, a automobili koji s normalnim podizačima prouzročili su 25,6 posto više nesreća. Oni s ravnim poklopcem učestvovali su 25,1 posto više nesreća.
Obični SUV-ovi nisu pokazali povećan rizik. U rasponu između 30 i 40 inča, ugao je činio ključnu razliku, za razliku od većih vozila. Istraživači su ocijenili rizik ravnijih automobila sa strmim vjetrobranskim staklima (plus 10,7 posto) ili izduženim poklopcima motora (plus 5,9 posto) kao statistički beznačajan.
Prema studiji, što je vozilo više u odnosu na visinu žrtava nesreće, to su ozljede bile teže.
"Proizvođači mogu izraditi vozila koja su manje opasna za pješake. Ova masivna, kockasta pročelja nemaju funkcionalnu primjenu", rekao je Wen Hu, inžinjer saobraćaja IIHS-a.