STATISTIČKI PODACI

Znate li koliko benzina u prosjeku troši motor bolida Formule 1

Jedno od najčešćih pitanja zaljubljenika u Formulu 1 jest potrošnja benzina, odnosno koliko benzina potroši motor bolida Formule 1 za jedan krug na GP utrci. Obični vozači uglavnom pitaju koliko je to litara na pređenih 100 km, jer im je takav podatak lako usporediv sa serijskim automobilima koji se voze po javnim cestama. Bolidi Formule 1 sa zaključno 2013. godinom pokretali su 2,4 litarski V8 atmosferski motori koji su se okretali do najviše 19.000 o/min i razvijali su u prosjeku oko 840 KS. Potrošnja goriva u prosjeku je oko 75 l/100km, da dobro ste pročitali 75 litara na 100 kilometara. To je najmanje oko 10 puta više nego serijski automobili više srednje klase pokretani benzinskim motorima. Svakako je to puno, ali ako se u obzir uzmu vrhunske performanse koje daje nije, jer s tehničke strane gledano motor Formule 1 je više nego 20 posto efikasniji u potrošnji i pretvaranju goriva u koristan rad od bilo kojeg benzinskog motora u današnjim serijskim automobilima.U prosjeku krug staze na GP utrci je dugačak od 4,5 do 5 kilometara. Potrošnja benzina V8 motora bolida Formule 1 različita je za svaku stazu po kojoj se vozi, jer ovisi od njene dužine, broja zavoja, vozačkog stila i mnogih drugih parametara. Dakle dosadašnji V8 motori u Formuli 1 s jednom litrom benzina mogli su prijeći samo 1,3 kilometra (1,3 km/l).

Bolidi pokretani V8 motorom nisu smjeli dolijevati gorivo tokom utrke, tako da su od samog starta morali u sebi ponijeti svu potrebnu količinu benzina za cijelu utrku. Tako je u rezervoaru bolida Formule 1 stalo oko 160 kg benzina, što je otprilike oko 230 litara benzina. U nastavku pogledajte listu sa zanimljivim podatcima, koliko u prosjeku vozači drže puni gas po krugu, odnosno utrci na pojedinim GP stazama po kojima su nekada ili još uvijek voze bolidi Formule 1.

Vožnja punim gasom u jednom krugu na F1 utrci:
Monza 77%
Belgija 72%
Kanada 72%
Australia 71%
Hockenheimring 71%
Bahrain 70%
Brazil 70%
Suzuka 70%
Abu Dhabi 69%
Istanbul 69%
Circuit of the Americas 68%
Silverstone 67%
Kina 65%
Malezija Sepang 65%
Indija 63%
Nurburgring 63%
Valencia 63%
Južna Korea 62%
Circuit de Catalunya Barcelona 60%
Fuji Speedway 60%
Mađarska 59%
Monako 53%
Singapur 48%

Statistički su obrađene 23 staze i očito je kako vozači najmanje drže puni gas na utrci u Singapuru, a potom u Monaku i Mađarskoj, a na vrhu je staza u Monzi na kojoj u jednom krugu čak 77 posto vremena drže puni gas. U prosjeku se može smatrati kako vozač bolida Formule 1 tokom jednog kruga na stazi oko 65 posto vremena drži puni gas motora.

Koliko goriva troše novi 1,6 litarski turbo motori u kombinaciji s elektromotorima i električnim ERS sustavom, a koji se koriste od 2014. sezone tačno još nije poznato, ali iz pravilnika FIA koji je jako restriktivan po pitanju goriva postoji dvostruko ograničenje upotrebe goriva. Tako je fiksno određena ukupna količina benzina za utrku i ograničena je na 100 kg (to je za 35 % manje nego 2013.), a istovremeno protok goriva u motor ograničen je na najviše 100 kg/h. Zbog toga će bolidi u cijelom krugu morati upotrebljavati i benzin i električnu energiju, piše Automania.hr.