ZANIMLJIVA PRIČA

Znate li šta zapravo stoji iza logotipa Tesle?

Malo nas je obraćalo pažnju na Teslin logo. Modificirano slovo T označava ime Tesla i tu se nema što za dodati… ili ipak ima?

Genijalni Nikola Tesla jedan je od najbriljantnijih naučnika ikad rođenih. Rođen u Smiljanu 10. jula 1856., a umro u SAD, u New Yorku 07. januara 1943. ovaj izumitelj, inžinjer elektrotehnike, inžinjer mašinstva i fizičar najveći je doprinos dao na području elektrotehnike i elektromašinstva i time zadužio cijeli moderni svijet.

Ono čime se bavio usko se veže uz struju pa ni ne čudi da se jedna kompanija koja se odlučila proizvoditi čisto električna vozila nazvala prema njemu. Šezdeset godina nakon njegove smrti, 2003., inžinjer elektrotehnike s diplomom magistra računarstva, Martin Eberhard, i diplomirani informatičar, Marc Tarpenning, osnovali su Tesla Motors u čast velikom Nikoli Tesli.

Oba su se partnera, nakon što su osnovali startup NuvoMedia i prodali ga Gemstar-TV Guide Internationalu 2000., zainteresirali za održivost i električna vozila, što je dovelo do nove kompanije. U početku, sva je pažnja bila usredotočena na stvaranje Tesle Roadstera, potpuno električnog vozila koji se tada snažno naslanjao na Lotus Elise.

Ideja je bila stvaranje e-auta koji bi se dosegom i performansama mogao postaviti uz bok vozilima s klasičnim pogonima. No za tako nešto bila im je potrebna snažna financijska injekcija. Uspjeli su privući nekoliko investitora, među kojima se našao i izvjesni Elon Musk, koji je tada bio spreman uložiti sedam miliona eura.

Time je postao član upravnog odbora kao najsnažniji investitor. E sad, idemo odgovoriti dakle što se to krije iza Teslinog logotipa. Iako se na prvi pogled Teslin logo može činiti kao jednostavno slovo T, istina je da iza sebe krije dosta historije. A on se dotiče iznimne genijalnosti Nikole Tesle.

Taj elegantni i profinjeni ‘T‘ djelić je presjeka originalnog elektromotora koji je dizajnirao Nikola Tesla! I upravo Tesla koristi takvu vrstu indukcijskih elektromotora na izmjeničnu struju (AC) za pogon svojih automobila.

Sam logo kompanije mijenjao se tokom godina od pokretanja kompanije prije više od 20 godina. Početni dizajn logotipa uključivao je štit kao amblem. To je simboliziralo sigurnost, ključni aspekt za firmu, jer su od početka željeli proizvoditi pouzdana i sigurna vozila. Ova grafika ostala je do 2017., u kojoj je firma, koju je tada već vodio Elon Musk, doživjela veliko osvježenje brenda.

On se odlučio obratiti dizajnerskoj agenciji RO Studio koji su ažurirali i predstavili elegantniju i pojednostavljeniju verziju logotipa. Slovo T je pročišćeno i štit je uklonjen, usvajajući čistiju, savremeniju estetiku.

Stoga logotip nastavlja održavati poprečni presjek elektromotora, pri čemu glavno tijelo predstavlja jedan od polova koji strši iz rotora motora, a druga linija na vrhu predstavlja dio statora.