IT

Zuckerberg priprema redizajn: Na Facebooku nas čekaju velike promjene

Facebook kakav danas koriste skoro 3 milijarde ljudi uskoro bi se mogao prilično promijeniti, a razlog za velike promjene prvenstveno leži u konkurenciji, odnosno - TikToku.

Za većinu mladih TikTok je najpopularnija društvena mreža na kojoj provode puno više vremena nego na Facebooku, a Zuckerberg i ekipa to će pokušati promijeniti. Kako prenose na The Vergeu, ekipa iz Mete pažljivo prati svaki potez TikToka, a prema internom dokumentu kojeg su se dokopali novinari, uskoro kreću u veliki redizajn društvene mreže.

Prioritet u novom dizajnu bit će, prema prvom čovjeku za Facebook Tomu Alisonu, preporuka objava (videozapisa) koje neće biti vezane uz osobe, tj. profile koje korisnici prate, što je taktika koju uspješno koristi TikTok. Također, nastavit će s povećanjem fokusa na Reels, a ponovno namjeravaju spojiti Facebook i Messenger u jednu aplikaciju.

U razgovoru za The Verge, Alison je spomenuo jedan izraz o kojem je nedavno investitorima govorio i sam Zuckerberg - “discovery engine”, odnosno žele da korisnici na Facebooku počnu otkrivati nove stvari i nove osobe i profile, umjesto da fokus, kao do sada, bude na korisnike i stranice koje već prate.

U budućnosti, odnosno jednom kada redizajn bude dovršen i spreman za lansiranje svim korisnicima, pri vrhu Facebooka prikazivat će se kombinacija storyja i Reelsa, a ispod njih objave koje predlaže algoritam društvene mreže (dakle, ne samo sadržaj profila koje korisnici već prate) i koji će biti fokusiran na video. Također, s gornje desne strane aplikacije nalazit će se inbox za Messenger, čime se želi potaknuti jednostavnija i brža komunikacija između korisnika, bez potrebe za otvaranjem posebne aplikacije.

Iako bi te promjene, nadaju se Alison i Zuckerberg, trebale utjecati na povećanje popularnosti njihove društvene mreže, dio zaposlenika zabrinut je za posljedice njihove implementacije. Neki smatraju da je riječ o agresivnom kopiranju TikToka koje bi moglo donijeti kratkoročne rezultate, ali bi dugoročno mogli naštetiti kompaniji jer će korisnici s vremenom shvatiti da vrijeme koje provode na novom Facebooku nije kvalitetno i svest će se samo na gledanje viralnih videa.

Dio zaposlenika smatra da će taj fokus na prikazivanje videozapisa o kojima će odlučivati AI zamijeniti ono što je trebala biti misija ove društvene mreže, a to je povezivanje prijatelja i obitelji i dijeljenje sadržaja među njima.